|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är innehavare av en 528 -99, vid köpet var alla lampor i serviceindikatorn tända. Jag noterade att bilen gått ca 500 mil sedan senaste servicen vid köptillfället. Nu har jag kört drygt 300 mil till och totalt alltså ca 800 mil sedan senaste service tillfället och FORTFARANDE har inte en enda lampa släckts??? som om den fortfarande vore helt nyservad... | |
| Vid service ska serviceintervallet nollställas med ett speciellt instrument. När det sedan är dags för service igen ska alla gröna lampor vara släckta och en röd och/eller gul lampa lysa tillsammans med orden INSPECTION eller OILSERVICE. | |
| Japp, känner till förfarandet men de ska ju släckas en och en efter hand och efter drygt 800 mil borde väl minst ett par stycken gröna vara släckta? | |
|
Farsans lampor släcks vid intervaller om ca330milskörning..Iofs så har han en annan modell o framförallt äldre 523:a(-97),så helt jämförbart är det ju inte. Annars så borde det nog dyka upp en 528-99 ägare här snart tycker jag :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.