|
|
|
|---|---|
henkeboy |
Hallo Jag undrar om manmåste "typa" om bilen om man lägger i en 535 motor istället för en 528? tacksam för svar! |
| Vem kommer märka skillnad? | |
|
Ja, exakt. Är väl knappt nån märkbar skillnad på motorns utseende då blocket är samma. Kan inte komma på nåt sätt att bli upptäckt på... ///Tomas 528i -86 |
|
|
Det är nog upp till dig..bes märker ingen skillnad! enda optiska skillnaden är att det står 3,2/3,5 på insugningsröret på 535 motorn jmf med 2,5/2,8 på 528 spisen, det är bara att slipa ner el säga att du bytt insugningsrör i fall att de skulle undra...Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På en bil av den årgången så har de nog ingen koll, dvs de bryr sig inte är jag rätt så övertygad om, bara co- halten håller sig inom rimlig nivå. Hasso |
henkeboy |
ok tack hur e de med motorfästen och sånt Behöverman byggaom nått?? |
henkeboy |
Hallo men e de nån som har en sådan motor att sälja den jag skulle köpa var såld! thats life |
|
Vad är det man behöver tänka på vid själva bytet? Jag menar det brukar ju alltid dyka upp en massa småsaker. Vad jag har förstått: Motorn byter man rakt av. Koppling? Ska passa men vet inte om den pallar trycket? Växelådan och kardan passar. Bakklumpen är ju en smaksak 3,46(528) 3,07(535 diffad). Kabelhärva och styrbox måste bytas. Oljekyl måste monteras. Avgassytem passar. Hur är det med vattenkylen? Har sett att på 535 så sitter givarna i kylen å på 528 på termostathuset. Måste man byta kyl? Är det något mera å tänka på, har jag glömt något? //Ticco www.ticco.com |
|
henkeboy |
nä jag tror att du har fått med det mesta men det tillkommer ju alltid smp grejor men det får man ju lösa på vägen! |
henkeboy |
men det där med temp givaren vet jag faktiskt inte får kolla det |
|
Glöm det! Fick reda på idag att den givaren hör ihop med klimatanläggning vilket jag inte har. //Ticco www.ticco.com |
|
henkeboy |
ok tack |
henkeboy |
ok tack |
redbull |
min polare löste problemet med oljekyl genom att köpa ett vanligt vattenkly till 535 automatare där är det "inbygd" kylare till automat oljan fungerade perfekt you are in my mirror |
|
Oxå en variant, fast sämre sådan. Jag fick oljekylen på köpet av motorn :-) //Ticco www.ticco.com |
|
henkeboy |
ok ska kolla oljekyl i morgon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.