|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag skulle byta styrleder och hissade upp bilen (520 -85). Lossade saxsprinten och muttern & sen började jag knacka upp den. Men den vill inte komma upp! Jag har bankat mycket hårt och smörjt men den sitter som berg. Reservdelen är konisk ovanför gängorna så det borde inte vara så besvärligt... Har jag förbisett något ? Ring gärna 0414 17755 PS Jag funderar på att köpa en (risig) 528i -83 för att plocka delar från.... finns det något intresse för delar från den till mycket,mycket låga priser (kanske tom gratis mot hämtning)?? Sten Q | |
|
Knacka hårt på den delen som konan sitter i i sidled samtidigt som du håller ett mothåll på andra sidan om den. Den borde lossna då. Annars finns det specialverktyg att köpa som inte e dyra. Lycka till. Bond |
|
|
sätt domkraft mellan styrled och golv hissa tills bilens vikt ligger på styrleden (obs går endast på dom bilar med styrleden fastsat uppifrån och ner) slå hårt med hammare (slägga) på styrarmen så nära stysleden som möjligt se till att bilen står ordentligt pallad OBS GÖRES PÅ EGEN RISK MÅSTE VARA DIPLOMERAD BILMISHANDLARE !!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.