|
|
|
|---|---|
|
Körde hem på middan nu precis och upptäcker efter ett tag att ekonomi, tank och värme mätarna är döda!! likaså färddatorn... är det nu man bara ska bli allmänt trött på bilen och sätta ut en annons på 10 000kr? eller går det att lösa? MvH \\Bylund... West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 | |
|
Kolla under mektips...Bara till att löda lite om du har tur. Har gjort samma operation på en av mina e32:or och det blev som nytt. Länk |
|
|
Okej är det dom här kondensatorerna? Vet du namnet på mektipset för jag kan inte se det... får väll skaffa glasögon! West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
|
Länk |
|
|
tack för länken.. pefekt! Ser ut som ett rejält projekt... men måste ju göras! Har det här hänt för många? Vad händer om man bara hämtar en ny instrumentering på skroten? Borde väll inte göra någon skillnad med milen eller? MvH \\Bylund West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
| Iaf på E38 får mätarn de högsta milen som är registrerade, antingen i ljusmodulen eller i kombi-instrumentet. Råkar man få en mätare med mer mil än vad bilen har egentligen, så visas den högre siffran. | |
| Kan ju vara glapp som på min någonstans, tryckte förut lite på den utanpå så slocknade allt. Sprejade allt med kontaktsprey och det har inte återkommit iaf.. | |
|
Det bör inte var problem att ta en anan instrumentering på din 89- det jag däremot hade varit noga med är att hitta en till en 750 -89 då det skedde förändringar sent -89 eller under-90 att det skall vara från en 750 är för att eventuellt varvräkanre och tankmätare skall stämma. Du har väl 100 eller 110 liters tank på den där pjäsen... Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Jag ska riva ut det och kolla men för tillfället går 750in som jobbe bil då 02an är under totalrenovering..... så man kan inte göra några stora ingrepp.... men jag ska beställa delar från elfa nästa vecka iallafall... så får vi se om man kan löda lite... kan ju vare lite glapp med... (den har glappat så man har fått banka på den) men alldrig så att mätarna har dött. allt som strulade ändrade dom i mitten av 89 verkade det som.. hade lite bekymmer med växellåda innan som dom ändrade det året.. är 102 liter i tanken.... Tack för tipsen :) 750in får gå lite handikappat så länge tills 02an är klar... West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
| pcdoktor: Hehe trodde först du hade något kryptiskt meddelande till mig, men insåg sedan att det var din signatur.... Vi har nästan samma namn verkar det som =) | |
|
Det mest underliga hände idag!!!!!!!!! Under helgen har batteriet tömts.. (hade glömt lite grejor på) så efter att jag laddade den. och startade idag SÅ FUNGERAR DISPLAYEN!! Innan har den "glappat lite" ända sedan jag köpte bilen för 2 år sedan. Men inte idag.. den har fungerat PEFFEKT!! jag tror jag har fått en liten bmw tomte i bilen som lagar alla små fel som inte jag kommer åt :) eller vad tror ni? West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
|
Inte för att vara taskig men oftast är det väl så att har det börjat glappa/bugga så kommer det ofta igen för att öka mer och mer i intensitet. Men visst finns det undantag, så vi kan ju hålla tummarna... Det är lite lustigt men det här med att tömma batteriet kan lösa dom mest konstiga fel, kan tänka mig att det är så extra ofta på en teknikspäckad 750.. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Ja givetvis brukar det vara så... kommer antagligen kolla hur det ser ut bakom instrumenteringen för något är ju "fel"! Men visst är det konstigt att det nu fungerar som om bilen var ny... Bytte till nytt batteri för en månad sedan och då glappade displayen fortfarande! Jaja vi får väll se vad som händer nu vågar jag ju köra med bilen igen :) West Coast Räcers | Länk på jakt efter 535-e34 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.