|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta bort min Touring mot en sedan och undrar hur mycket bagageutrymme man förlorar, har även tänkt att en barnvagn(ligg) skall få plats i framtiden. Har någon erfarenhet om liknade? Det lämpligaste är ju att ha en Touring men jag vill inte! | |
|
Jag som tyckte Touringen var för liten när man ska ha in barnvagn eller rättare sagt barnvagnen får plats men inte så mycket mer... ___ BMWCS #5157 |
|
|
När man öppnar och ser bagagerummet ser den jätte stor ut. Men öppningen är så liten (brev inkast kan man faktist kalla den) att man får ingenting in i den. Jag är faktist jätte besviken på den punkten. Men ta den vagnen du skall ha och kör till en bilfirma och prova den och sedan dra dina egna slutsatser. mvh. jambo523 |
|
|
Fördjävligt att man ska behöva ha en transportbil bara för att man ska ha med sig tusen grejer. Jag funderar på att köpa en takbox, då kan man ju hänga på den då man måste ha extra packutrymme. Fast bara barnvagn går in bak... |
|
|
Hallå, Det där känner jag till. Har en Liten tjej på 7 mån nu och ägde en 523i sedan tidigare.Jag köpte då en vagn som funkade till sedanen. Den heter Teutonia - Mistral (Man köper den med en så kallad mjuk lift som barnet ligger i sedan tar men bort den och vipps så har man en sportigare ligg/sitt vagn, det är alltså ingen hård lift i den). Den blir mycket lågnär man viker i hop den , faktiskt bara 39cm hög, funkar att rulla in den rakt in utan att ta bort hjulen, Men om du/ni har tänkt er att köpa en ren ligg vagn... Glöm det, det finns ingen på marknaden som kommer att funka, tro mig, jag har provat allt. Vet du att du/ni ska skaffa barn snart eller att det är på väg, vill du byta , så byt till en touring igen, det är ett gyllende råd, du & din sambo kommer tillslut att bli grymt iriterade på stoppa i och stoppa ur, jag bytte till Touring effter 6,5 mån och det var en fröjd + att det är betydligt mer pack yta, i och med att sedanen är så smal längst in mot baksätes ryggen, så följ rådet byt inte. Silver |
|
yngman |
Kan bara säg en sak: Köp en Touring! Har själv nu två barn men redan med ett kan jag meddela att det inte BARA är barnvagnen som man skall ta hänsyn till. Tänk följande: Familjen är på köpcentrum. Strosar runt i ett par timmar med barnvagnen för att sedan avsluta med en veckohandling på ICA. Reslutatet blir svordomar med en Sedan medan touringägaren lätt, utan att ens kröka ryggen, slänger in barnvagnen och sedan 6-8 kassar bredvid. Dessutom har jag hundra historier att berätta om hur det är att åka på långfärdssemester med barnvagn OCH packning, ta sig hem från julfirande mm men jag tror inte att jag behöver dra dom här. Ni fattar nog vinken. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.