AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.895

Nummerplåten

Sida 1 av 2
Jag VET att det iaf är någon på forumet som har plockat bort nummerplåten bak på en E30. Så det är lika bra att jag får hjälp med en gång.

Jag har ganska stor lust att byta nummerplåtar på min bil. Dessutom är det ganska mycket rost i plåten runt hålen där skruvarna till nummerplåten sitter. Skruvarna kan jag smula sönder om jag önskar.

Vad händer om jag skulle SLÅ av skruvarna. Hur sitter det fast egentligen? Dett sitter ju vita plastbitar på baksidan. Är det bara skruven rätt igenom plåten och in i dem, eller hur sitter det?

BLIR det snyggare om jag byter. De som sitter där från början passar ju, men de ser ju gamla ut. Plåten får ju inte vara för liten.
Om jag nu skulle få för mig att införskaffa två nya plåtar på vägverket, måste man då köpa någon nummerplåtshållare eller dyligt?

//Glenn
Det är genomgående skruvar, sitter muttrar på insidan bakom isoleringen i skuffen!
Slå av...njaee skulle inte rekommendera det, skulle hellre rekommendera, om dom är helt sönderrostade, att borra ut dom. Men muttrarna på insidan lär väl knappast vara ihoprostade, borde gå att lossa dom!

oo=00=oo
Är det de vita plastbitarna som du menar är muttrar då eller?
Jo
94
Jocke
[G26] I4 M50 -23
[E30] 325i Cab -88
På min sitter skylten med 2 skruvar, å 2 muttrar kan ha varit i plast...
Borde ju gå att banka ut dem å sätta i nya, tror inte att de var gängade i plåten utan bara hålls fast av muttrarna...

Jag tog bort den extra skylthållaren som satt på å satte skylten direkt mot plåten... Blev mycket snyggare med de nya plåtarna...

Se till att borra de nya hålen i skyltarna ifrån rätt håll.. Annars så kan det komma in fukt mellan plastskickten...
Nej, de vita plastbitarna mellan nummerplåt och plåt är bara plastbrickor, mellanlägg så att nummerplåten inte ligger an direkt mot plåten.Mig veterligen är både skruv och mutter av stål!

oo=00=oo
Tjena Glenn
Skaffa stödplåtar utan reklam ( helt svarta ).
Bara att knäppa fast skyltarna i hållarna + att du slipper borra i skyltarna.
Tycker jag blir snyggast.
mvh Kent
Kent H: Passar dom nya skyltarna i aluminium, som levereras fr.o.m den 1 jan i år, dessa hållare som finns på marknaden?

oo=00=oo
Hej SL
Vet jag tyvärr inte, Kanske att plastskyltarna är lite tjockare än aluskyltarna.
Måste forska vidare.
mvh Kent
Var får man tag på hållare? Vill inte ha någon ful.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
BMW Club Schweden har fina skylt hållare
Tjena

Glenn, Jag köpte mina på VAG (audi vw).
Vet ej om alla har sådana, stödplåten jag köpte har dom i fram. 2 sådana blir kalasfint
mvh
Förresten, finns det inget bra sätt att "renovera" de gamla plåtarna. Göra det vita vitare och det svarta svartare alltså
Hej igen.
Renovera tror jag inte på, 60 spänn styck + stödplåtar + ny uggla = perfekt
mvh
uggla?
Detta är en ny skylt va?
Länk
Uggla = skattemärke
Kanske bara kallas så här? (norrköping)
Hej igen.
Den skylten ser ut som plast tycker jag. Vet ej
(Fet front)
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Jag har dom små skyltarna dom e very nice ser inte ut som stora blaffor.. =)

Me Be M3 Wannabe! =)
M3wannabe
Är bilen tillåten med dom skyltarna?
Besiktigad utan anmärkning?
mvh
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Kent H

Japp! förra ägaren fixade de där med vägverket på nån vänster hört att de kan va lite klurigt ?

Me Be M3 Wannabe! =)
FLYT...
Det är skitsvårt att få tillstånd
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.