|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan en framstol se ut så här efter 6000mil? Vara så sliten i skinnet? Länk | |
|
Ja, varför inte? Beror på hur personen/personerna som kört den innan varit byggda och hur dem har suttit i stolen. Man kan ju även försöka vårda klädsel lite ibland.... Hur ser andra stolar ut som gått 6000 mil? I min bil som nu gått 6500 mil så ser klädseln ut som ny från fabrik. Iofs så är det inte skinnklädsel, men ändå väldigt fräsch. Min bil: Länk |
|
| Stolen ser ju inte särskillt nedsutten ut, men kanten var ovanligt sliten. Ser lite udda ut, brukar oftare vara så att skinnet blir lite slappt där man suttit. | |
|
min förra kärra såg lika fin ut i skinnet efter 15000mil. Bara det tvättas och smörjs så håller det sig fint. /Christofer |
|
| Det är troligtvis så att skinnet aldrig är smörjt. Annars ser det inte speciellt slitet ut. Men om man inte sköter skinnet så blir det så sprucket. | |
| Ja, det var mest att det kändes som kanten var ovanligt sliten. Ser nästan lika ut i min cab, något mindre slitet kanske. Och den har rullat 13000mil. Bara därför jag undrade... | |
| Dom har ju antagligen inte skött det. sen så kan det ju ha varit en lite större persson som setat där och gnessat omkring. | |
|
Svaret på frågan är Ja. Bmw har ganska dålig kvalite på vissa av deras läderinredningar. Jag köpte min e46 328 som rullat strax under 8000 mil med ungefär samma förslitning. De är dels säkerhetsbältet som ligger och nöter samt vid in och utsteg. De är väldigt varierande det där, eftersom beroende på skinnkvalite är hållbarheten minst sagt skiftande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Känns udnerbart att höra sånt här... min bil har gåt 7800 mil o det ser ut så på förarsidan med... i mitten av stolarna o övriga delar är skitsnygga men just instegs-sidan på förar-sidan är sliten... Håller på i skrivande stund att kolla upp den tyska mätarställningen... den svenska är jag färdig med och den var klockren... tur det! ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
mitt skinn ser sämre ut än det där, dock på precis samma ställe. min bil har rullat drygt 13k mil nu. Mr Cap kan fixa till det där genom att rengöra och sedan lacka om skinnet. MVH // Harris |
|
Mr Jim |
Min har gått 4000 och har börjat slitas där med, dock inte riktigt lika mkt.. Mvh/ Jim Profit |
| Inte tyckte jag de såg så farligt ut.. det e ju precis det där stället på förarstolen som alltid går sönder o blir nött på bmw... kolla på en gammal så e de nästan alltid trasigt där.. förstår inte varför just bmw har problem me det.. tråkigt e de iaf när stolarna blir nötta.. | |
| Harris_85: hur mkt kostar det att fixa skinnet?? | |
| Däremot tyckte jag att ratten såg blank ut, men det är också väldigt svårt att avgöra på ett foto av denna kaliber. | |
|
Hade samma problematik på min M3:a och fixade det själv. Blev kanonfint och höll de åren jag hade bilen. Genom Autoexperten köpte jag omfärgningsprodukter från Lahega Kemi. De har en kille som blandar fram rätt kulör om den inte finns i deras register. Min fanns inte så jag klippte loss en skinnbit under baksätet och skickade in. Blev som sagt bra och kostade mig i pengar 300:- och tre kvällar i garaget! Hälsningar Fire_Blade |
|
|
Min 328'a har gått 11400 mil och ser inta alls så där sliten ut i skinnet på sidan. Man kanske bara har haft tur vad vet jag..... sw |
|
stefannorr |
Det mesta handlar ju om hur man sköter bilen,min bil har nu rullat 9070( sv såld och bara rullat i Luleå) mil, skinnet är i bra skick men finns lite skrap efter bälte och ur och instigningar i bilen på förarsidan,men annars är skinnet fint..ska lämna in den för en rejäl tvätt och insmörjning senare i höst,min ratt är hackad av långa naglar : ) var en tjej som hade den innan och hons favorithobby verkar ha varit att trumma med sina naglar på ratten. Men som sagt,de mesta handlar ju om skötsel,smörjer man ej in o rengör skinnet så kan de ju se slitet ut rätt snabbt. |
| Nån som har nå bra tips om hur man håller skinnet i bra skick?? | |
stefannorr |
Fredde79> rengöring o insmörjning av skinnet 2 ggr per år bör räcka bra. BMW säljer ett bra rengöring och insmorningsmedel. Finns under bilvård här på power b l a . |
|
marcis: det kostar ca 1500kr per stol. MVH // Harris |
|
|
Min 7:a har gått 30' mil och är lite sliten på armstödet? Men inte ens i närheten av det där? Kankse är stor skillnad på skinnet i en sjua och en trea? Men som sagt bilen ser ju inte sliten ut i övrigt. Desutom brukar skinnet bli lite slappt när en bil gått långt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.