|
|
|
|---|---|
|
Vart sitter givaren som ger signal till boxen om vevaxel´n läge på en m20b25 spis ?? Är det flera givare eller? Finns det någon givare som som talar om kammens läge också ? Mvh Christer C,j | |
|
Vad jag vet, så är det EN givare och den är placerad i framkant på motorn, precis bakom fläkten, "på avgassidan". Var rädd om kabeln, den är väldigt styv (avskärmad) och knäcks väldigt lätt. Finns ingen kamaxelgivare! elpe300 |
|
|
Ok ! Det sitter ingen bak på motorn då. Typ i sprängkåpan som tar signal från svänghjulet!? Mvh Christer C,j |
|
| nej det sitter ingen givare bak vid sprängkåpan på m20 ! | |
| Jo på gamla m20b25 finns det två givare i växellådan. | |
|
Det är väl bilen i din profil du frågar om? elpe300 |
|
|
Ja det är det iofs men vad menar krisskross med gamla m20b25?? Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Tror att dem tidigaste modellerna av e30 hade annat tändsystem. Ej Motronic alltså. elpe300 |
|
|
Ja ha, men då pratar vi utan kat med högre komp osv ! Då tror jag att jag har kläm på det! Tick tack Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Gamla m20b25 har två givare på sprängkåpan, (35 pinnars ecu) nyare har 55,eller 52 pinnars ecu (minns ej) och en 60-2 tänders kugghjulkrans fram på motorn... båda har motronic (1,1 och 1,3) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.