|
|
|
|---|---|
|
Kan man borra/skruva utan risk för att punktera bensintanken eller annat känsligt i främre delen (närmast baskätet) av bagagerumsgolvet? Avsikten är att få fast en subwoofer och just denna sort har som ett stolsunderrede och behöver skruvas fast med 30 mm plåtskruv som medföljer eller liknande. Har inte tordats att göra hål - vore ju inte så roligt om det börjar stinka bensin, eller bolma i några kablar helt plötsligt, Hålen som måste till är på vardera sidan om skidluckans hål. Mvh Björn Länk | |
Ras.mus |
Jag skulle varit jäkligt försiktig!! Det finns en sorts hylsa som man kan sätta på sitt borr som man skruvar dit. Så kan man inte komma längre in än hylsan tillåter... Det kan ju vara en idé. Ställ den på 2 mm eller nått så finns ju ingen risk och använd typ 3 mm borr. Så kan du lysa ner och se så att kusten e klar innan du tar större och större borr. Så skulle jag gjort... Har du ingen sådan hylsa kan du ju lätt tillverka en sån av en bit rör som du borrar ett hål i frå sidan och gängar i en skruv... Annars om du har ett kort borr så tryck in det långt i chucken så det bara sticker ut 2 mm... Samma effekt |
|
Tack för mycket bra försiktighetsråd! Jag gjorde så att jag skar ut en skiva plywood enligt orginalmattan och lade den under mattan. Sen skruvade jag genom plywooden. Klart! Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.