|
|
|
|---|---|
|
Går de att ta ett körkort där (säkert billigare än här) och använda i sverige. Nu är dom ju me i eu och då ska de ju va fri handel med varor och tjänster. Kanske inte samma sak, men ändå. För min del gäller det ett mc kort. Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
|
Kanske den här länken kan vara till ngn nytta? Länk Annars kan du väl ringa och fråga! /A |
|
|
Du måste säkert behärska språket också, inte tror jag du får teoritestet på svenska! /A |
|
|
Tjenix! I Polen kan man avlägga teoriprov samt körprov på engelska eller tyska. Bara att ta sig till Gdansk eller Szczecin. Dock består den polska kursen av 20 timmar teori och minst 30 timmar körning innan man kan avlägga respektive prov. Kostnad? Ungefär 3000 SEK /Dominik |
|
|
Och så tillkommer lite logi m.m m.m. =inte så billigt! Mitt körkort gick på 990 spänn! (inkl. 2 uppkörningar) /Anders |
|
|
Ok. Tack för svaren. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Lettland är ett trevligt land men jag gissar att det inte är helt enkelt för en svenska att ta körkort där. Byrokratin är hästlängder mer krånglig än den svenska och att inte kunna lettiska (eller ryska) gör knappast saken bättre. Tror i så fall att t ex Polen eller Tjeckien kan vara lättare då dom i vissa bitar anpassat sig mer till Västeuropa. ___ BMWCS #5157 |
|
| hur kunde ditt körkort gå på 990kr inkl 2 uppköringar? 1 uppköring kostar väl 950kr, teoriprovet ca 200kr sen halkbana minst 1200kr... | |
|
Bekeris: då Sigdarve är något äldre än du så har det sin naturliga förklaring inte sant?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
På det glada 70-talet kostade en körlektion 45 kronor, uppkörningen 125, det andra minns jag inte! De' va då de' /Anders |
|
|
Och så behövde man inte köra mer än 12 minuter för att bevisa sin kompetens inom bilkörningen. Sedan hade man lappen i näven. :) Gör det med stil. |
|
|
Sedan får man ta hänsyn till att 990 kronor på 60-70 talet i dagensvärde betingar kanske 3-4000 enkronor. Tacka inflationen och devalveringen för det. /D |
|
| Usch då.. att priserna har ökat så mkt :( Mitt kostade "bara" 6000kr. Var det inte som så förr att körkortet var redan färdigt och att bilskoleläraren hade körkortet i "handen" under uppkörningen? | |
|
Jag fick mitt direkt i handen. Minns det som det vore igår fast det blir 28 år den 1/9.Det första jag gjorde var att låna farsans SAAB för att åka hem till en kompis och leka mallig! Men vad tror ni jag gör? Jo, backar in i fästet till en grind som lyfts av, med följ att hela sidan från framdörren till bakskärmen revs upp! (sedan dess har jag faktiskt inte varit med om ngn enda incident, peppar, peppar) /A |
|
|
Det bästa var när jag tog ett amerikanskt körkort när jag bodde där 1994: Efter att i en halvtimme ha bläddrat igenom boken man får från det amerikanska VV, skrev jag teoriprovet. En timma senare var det så dags för uppkörning då jag klarade det förstnämnda galant. Efter uppkörningen som också var godkänd begav jag mig till fotoautomaten hos samma VVkontor och vipps var körkort färdigttillverkat och i min hand. Kostnad för allt detta var 5 USD för själva fotot. Slå de svenska VV, Hehehehehe /D |
|
|
körkort behöver inte vara dyrt om du är duktig eller kör hemme, tillstånd 1000 teoribok, 2-300 en körning för att se lite småfel rekomenderas även om det inte är nödvändigt, bra att testa se hur pass nervös man blir när man kör med en främmande person 2-300 halka, 1000 samtliga prov 5-600 tillverkning av körkort, 100 inte exakata prioser men ungefär så, går ju å ta utan bok å en körning så vipps försvann 5-600 så för 3000 som d kostade i estland får du körkort i sverige också. dock inte lika mkt körningar å så, men det går! --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.