|
|
|
|---|---|
|
Hej..jag är bara lite nyfiken på vad det är för knepig regg skylt en åker runt meddär jag bor på sin bil (bmw e60). det är en blå skyllt med 5 eller 6 vita siffror och sen står det GBG (det var en ring rund "GBG" också) efter siffrorna..han hade en liknande skyllt på sin förrra 996turbo..vad är detta för nåt?? /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) | |
| Blå skylt, det är väl diplomat skylt? | |
|
Måste jobba för Geöteborgs ambasad :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
Låter som en diplomatskylt. MVH / Jacob |
|
|
shit!, är min min granne diplomat?? haha sedär..ja då kan han ju ha användning av farten i hans porsche som han hade tidigare, dom kan inte dömmas för trafik brott;) /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
| Diplomatskyltarna är väl lika som vanliga fast blå(jmfr taxis skyltar). | |
|
Skyltar för beskickningsfordon har svarta tecken på ljusblå botten. Totalt sex tecken varav de första två är bokstäver och utgör landskoden, tre siffror som fungerar som löpnummer inom landskoden och sist en bokstav som utgör kategorikoden... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, the one and only! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Korrekt, Jesperado. Kategorikoden beror på vem som kör bilen, men jag har glömt ordningen, någon som har koll på detta? Ett "A"=ambassadör osv. Något i den stilen var det. Förövrigt är det kenpigt att kolla upp vem som äger en sådan bil, går inte att få via sms från bilregistret i alla fall. Vidare är det så att bilen behåller sitt "riktiga" nummer, ungefär som när någon skaffar en privat plåt. |
|
|
Har inte Åland blåa skyltar också? /Rickard |
|
|
Njae, dom är väl vita. Såg ett par ålands bilar i sommar med vit skylt iaf. Nord |
|
|
FYI: Länk Åland har blå ram och inte blå botten. /Rickard |
|
|
Kunde inte hålla mig... Länk |
|
|
detta hittade jag på susning.nu: "..Skylt på diplomatfordon Fordon som är registrerade på ett annat lands ambassad erhåller skylt med blå reflekterande botten och ett regsitreringsnummer med indelningen två bokstäver, tre siffror, en bokstav och slutligen ett mellanrum. De inledande två bokstäverna anger vilket lands ambassad och den sista vilken diplomatstatus fordonets brukare har. kontrollmärket skall placeras i mellanrummet som avslutar skylten..." /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
Jag har för mig att det fanns en svensk sajt där man kunde köpa nr-plåtar från hela världen. Nån som vet? Hade vart döfräckt att ha en plåt från irak på Cadillacen och se ut som en riktig oljemiljonär he he... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.