AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.276

Nav och uppgradering

Gasfot
Hade tänkt att uppgradera min Nav (3-1/30) från v.17 till v.22 och då behövs ju en KeyCD för det. Har laddat ner: "BMW NaviSoft KeyCD CloneCD-Image" (Zippad) från www.bmwnav.com och när jag ska bränna den så ska jag som jag fattat det enl. instr. välja IMAGE.CCD och sedan ok för att bränna.

Min fråga är vad dom andra 2 filerna, IMAGE.IMG och IMAGE.SUB ska vara till? Räcker det att bara ta IMAGE.CCD eller?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

Det beror på vilken NAV du har, om du behöver KeyCD eller inte. Men som du redan listat ut är det nog så att du behöver den i din bil.

CCD-filen är till för Clone CD, som har ett eget format för "avbildningar" (eller images på engelska). IMG- och SUB-filen är två filer som hör ihop och kan brännas ut av dom flesta andra brännarprogram. IMG-filen är "rådata" och SUB-filen är en styrfil till rådatafilen som används vid utbränningen.

M.a.o. om du har något annat brännarprogram räcker det om du laddar ner IMG/SUB-filerna och bränner ut dem i det. Är du osäker så ta ner Clone CD, installera och ta hem CCD-filen och gör precis som det står i instruktionerna.

/eFx
Gasfot
Tackar för ditt svar eFx. Har laddat ner Clone CD och följt instruktionerna. Det var lite enklare när beskrivningen stämde med det jag hade på skärmen. Fick ok på bränningen så jag hoppas det fungerar i bilen också. BMW ska ju ha hutlöst betalt för en cd jag ska använda en gång!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Japp, de e ju det.. å man vill ju helst inte pajja något =) Men jag har aldrig haft problem med att uppdatera mjukvaran (peppar peppar ...).

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Apropå detta, det har precis släppts en ny release, version V24.

/eFx
CD V24 innehåller bara en ny version till MK4 (4-1/40).

Den senaste versionen till MK3 (3-1/63) kom med CD V22.

Och till MK2 (2-1/81) så kom den senaste versionen med CD V21.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.