|
|
|
|---|---|
|
Häromdan varvade jag ur bilen vid en omkörning. En stund senare gick den inte jämnt på tomgång. Felet var borta dagen därpå men har nu kommit tillbaka. Bilen går inte alls bra på tomgång, låter som den går på typ 5 cyl. Om jag däreomot ger gas går den bättrwe och bättre för att gå fint vid typ 3000 varv och uppåt. Har bytt tändstiften idag. Alla stiften var slitna och hade samma färg förutom 4:ans stift som var svartare än de andra. Bränsleförbrukningen är hyfsat normal och lambdasonden är inte jättegammal så jag tror inte att det är den. Är det tändspolen som kan ha gått? Kan en tändspole gå dåligt på låga varv för att sedan gå bättre som i mitt fall över 3000? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
MR_M |
kolla tomgångsmotorn eller givaren som bestämmer hur mycket luft den ska ta in eller varmfilmen!. BMW CS: 05460 |
|
Problemet löst! Kollade: Tändstift, spridare, tomgångsmotor, tändspolar och vacuumslangar!!!! När jag till slut körde diagnos och fick lambdafel blev det inte bra trots byte av sond! M.a.o. "LUFTMASSEMÄTAREN" Hoppas detta hjälpet ngn som råkar ut för samma grej!!! Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.