|
|
|
|---|---|
|
Hello BMW Lovers! Har nu beställt vita sidoblinkers från både Biltema, Mekonomen + motor Nord! ALLA har varit FEL!! Går det inte att få tag på dessa till en e34 -93:a!???? | |
| På vilket sätt har de varit fel? Jag har köpt mina på Biltema, de var som orginal....fast vita ;) | |
| Menar du att kontakten är fel? det är ju bara att klippa och löda om funkar perfekt för mig : ) : ) | |
|
Tjena! Polaren köpte vita på biltema till sin 530 -93.....fick dock byta kontakt. ///Robert |
|
|
Varför byta kontakt??? Bara att trä igenom, lossa på kickpanelerna och koppla i skarvdonet! Tar max 30 minuter för båda sidorna! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Dom passar inte på så sätt att dom e för korta + att om jag ska utnyttja orginal skruvhålet för att fästa blinkersen så får jag inte in kontakten alls!! Pratade lite med Motor Nord idag....dom sa att det kan bero på att bilen är en import! låter lite långsökt men man vet ju aldrig! Borde ju vara samma blinkers på en tysksåld som en svensksåld!! eller??? |
|
|
Min är en import och det var INGA problem att montera vita sidoblinkers från Biltema! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
jovisst men går ju lika fort och klippa och löda om inte snabbare..... : ) : ) Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
Nää, det går inte snabbare om man inte har lödpenna, lod och krympslang. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Dessutom är det väl 100% bättre att koppla i kontaktstycket!? Då kan man om man vill återställa till oranga utan att mecka. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Dessutom är det väl 100% bättre att koppla i kontaktstycket!? Då kan man om man vill återställa till oranga utan att mecka. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Det enda man behöver använda i en sidoblinkerssats oavsett tillverkare är ju blinkersglaset och om det följde med orange glödlampa varför mickla med kablar/sladdar och annat det gjorde inte jag bytte bara glas och glödlampa färdigt! Vad är problemet? Det enda jag kan tänka mig är att den nya blinkersglaset har ett större hål för kontakten det hade dom blinkers från In-Pro som jag köpte till min E32:a vilket jag lösde genom att vira lite tejp runt kontakten så passade dom perfekt i blinkersglasenshål. Mvh Stephan |
|
|
Så sant Stephan. Lamphållaren är mindre i satsen från Biltema, men som sagt, kablar ingår och då tycker iaf jag att man tar sig tid att byta in till närmsta kontaktstycke! Kontakten sitter ju redan på Biltemasatsen och i bilen! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Javisst och det har jag men åsikterna är ju som baken..... "alla sätt är bra utom dom dåliga" : ) : ) Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
Det kanske är så att den inte hade sidoblinkers när den importerades och att man därför har eftermonterat dessa och då satt ditt blinkers från E28/E30, vilka är något större/längre än till E34. Prova med ett par som passar till E28. Finns också på Biltema har jag för mig...? __ Mvh /Pewe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.