|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte byta motor i min 520 Touring -92. Vad passar och vad passar inte om jag byter till en M30 -86 ? M30:in är komplett med vxllåda, box och kablar. 535:an av E34 har ju en M30, men hur mycket är omgjort på den ifråga om fästen för generator, servo och AC-pump och hur passar avgassystemet och motor/växellådsfästen? Blir det några problem med elen som man bör tänka på? Hade tänkt göra detta byte under en semestervecka i höst så jag behöver veta så mycke som möjligt så jag inte blir stående där med en servopump som inte passar eller nån dum elmojäng som inte går ihop med elen i E34:an Vore tacksam för tips från nån som gjort liknande byte. Mvh Daniel | |
| Det är nog ganska mycket som inte passar ihop. En M30 -86 använder en annan motorstyrning till att börja med och det är nog ganska mycket jobb att få till det. | |
|
Jag har svårt att tänka mig att det är mycke som inte passar med tanke på att från 88-90 så satt det M20 och M30 motorer i alla modeller, om jag inte minns fel. Beträffande elen så har jag alla kablar och boxar till motorn, så det borde bara va kablarna till instrumenten som ska "hitta rätt". Finns det nån som gjort detta? Har sökt på forumet men hittar bara en massa svar där folk gissar åt höger och vänster hur det borde vara eller inte...finns det nån som VET hur det är? Mvh Daniel |
|
|
Ingen som bytt motor? Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.