|
|
|
|---|---|
|
Funderar på o köpa en E36 M3 från mitten 90 talet. Hur långt kan man räkna med att en sån går bekymmersfritt? Vad brukar man få göra iordning först i drivlinan på en sån? //Johan | |
|
i drivlinan brukar det vara lamellerna eller tryckplattan.... om det är en som har kört hårt med alltså den så.... för det är ett födelse problem på dessa ....men jag vet om dom har updaterat dessa på 96:ans och nyare... det jag har varit med om på min kompis M3 -95 är att är en så i allafall.... ///M3/// |
|
|
Har du en BMW M3 3.0 så köper du en BMW M3 3.2 koppling så fungerar den mycket bättre och den passar rak av. |
|
|
Orginal stötdämpare + lager tycker jag verkar lite dåliga i bak. Men det är ju inga pengar direkt men. Koppling som sagt, visste inte själv att det gick med 3.2:ans. Tack för tipset Sly. Bromsarna tycker jag är väldigt bra, både livslängden och funktionen. Nja...sköter man en M3:a som man ska, så är jag helt säker på att dom håller bra kvalitet...om man jämför med andra bilar, ex cossie, calibra, saab aero (9000). Deb bilen som verkar minst lika bra är ju Supra MKIV, därför många M3 ägare byter till en sån kanske... Det var mina åsikter iaf. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.