|
|
|
|---|---|
|
Hej! håller på förfullt att konvertera min motor. m20b20 men nu har det stannat av. för jag hittar inte givaren som man ska ta oljan ifrån. det ända jag har hittat är nått liknande som sitter under/bakom ena motorfästet. (e34) kan det vara rätt? hjälp!! | |
|
Länk Mvh |
|
|
tyvärr så hittade jag inget i länken som kunde hjälpa mig. men om vi säger så här. det finns en bult som sitter på sidan av blocket, är det olja där, är det då en "tryckkanal" ? /mvh Philip |
|
|
Du har ju en M20 motor i din -90a va? På avgassidan c:a 10cm framför motorfästet sitter oljetryckskontakten. Den är iskruvan underifrån och har en sladd. Där sätter du en T-koppling och vips har du ett hål att sätta olje slangen i. Om du har M50 motorn sitter kontakten under olje filtret på insugnings sidan. Länk www.reptil.nu |
|
|
B1: tack! men på 5-serien så sitter motorfästet presis över givaren. så därför så trodde jag inte att det var den.. men nu har jag tagit reda på att på 3 serien så sitter motorfästet längre bak. tack tack =) |
|
|
Saxat ur 9:e inlägget Länk "jag använder en elektrisk oljepump som skyfflar runt oljan. Jag satte en banjo på oljetrågets avtappningsbult, där suger sedan pumpen oljan, skickar den genom kylet och sen tillbaka in i oljestickan" Kan du inte göra samma sak men istället styra oljan till turbon? Dessutom skulle du kunna lägga till en timer på el-oljepumpen så att turbon får olja i några minuter efter körning - en "turbosaver". Mvh |
|
|
rob_t_j72: aha det var så du menade.. =) jo visst kan man göra så.. men det blir ju lite mer "pill" plus att jag måste hitta en pump som kan bygga lite tryck också. tackändå =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.