|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
johnjohn vad är gjort med e28:n? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
745 puffra med HX50, rosenkrants 45mm wg,större IC... Än så länge,dock rasad topp och den längtar bara på ett riktigt sprut. |
|
|
låter fint. läste vilka bilar du hade, hittade bara en 528 E28 å tänkte att toppfarten var ytterst osannolik för en originalbil :D men nu låter det mer troligt! :D kul med e28 turbo! TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
240, dvs original =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
200km/h 318 -84 sen gick varvtalsspärren i :(. Tänk om man hade haft pengar till en 325:a :D!! |
|
| 230 km/h 320 (325 motor) sen slog vartalsspärren in | |
|
Återupplivar en gammal tråd här = ) Vad toppar en 325e30? Alltså oberoende av effekt... Tar det tvärstopp vid 250 eller hur långt räcker utväxlingen? Vore skoj att veta = ) |
|
|
240 om man har original varvstopp alltså. (på min iaf) Btw så klockade jag 0-100 nyss, 6.72s! (Iof körde jag med klocka och hastighetsmätarn =P Så det kanske är 0-95 eller nåt vad vet jag) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Hehe! Säkert jäkligt exakt acc mätning = ) Så brukar ja med göra, kanske visar rätt på sekunden, men inte direkt tiondelar... En 325e30 ska göra 0-100 på 8,3sekunder enligt listan här på forumet... Men det måste va gamla mätningar. Det bästa jag hört är 7,8 eller va det nu va!? |
|
|
Hehe ja väldigt exakt ;) 8.3 låter lite väl kass? Hur mkt gör en Golf R32 och en Octavia RS det på? Drog jämnt med Golfen och Skodan drog jag ifrån :) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
| Mätarn står på 245 km/h när varvstoppet slår i, då med 215/40-16. Ökar faktiskt rätt bra även uppe i de farterna, så med en riktig motor förstår jag att de går riktigt bra uppe i fart. Nu med 16T och 0,4 i ladd. | |
|
Nisse Järnet: Golf R32: 6,6sek Skoda Octavia Rs: 8,1sek har ja för mig!! |
|
|
Nog för att E30 325 är en kul och rapp bil men orginal gör den inte 0-100 på 6,72 sec! =) |
|
| 7,8 0-100 | |
Norma |
235km/h = 218km/h orginal 0-100 på 8,9sek orginal med hamann GT toppen + jwr chip + resten orginal matar mätaren upp till 265km/h. Vet inte 0-100 dock |
Norma |
Har också en "impossible to find" 6växlad Hamann låda oanvänd raceklar, ska vara ngt mer tätstegad med samma toppfart som orginal 5:e växel. Den slippar ner 0-100 ordentligt sägs det race banan(tävlat i ssk) |
| mellan 215 och 220 sedan gick varvtalsstoppet i med min 320 2,5 tic | |
| har kört 190 på grusväg iof var det med en e36:a... | |
|
230 med kadett gsi o 6800rpm stoppet ligger 7000rpm, hade gått snabbare men var tvungen att svänga av beemwee |
|
|
Min gammla ford gör bara 245km/h på mätaren dvs 226km/h verklig fart....Den väger som en 735:a och gör 0-100 på 8,7s med automatlåda och 2.9 liters sexa, antar man får vara nöjd med det, det är ju ändå en familje kombi. //Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.