|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag har "bara" kört 240 blås med M3:an än så länge. Med M5 lådan så gör den precis 240 på 4:an. När jag la i 5:an så började vägen t slut... Teoretiska toppfarten vid 6750 varv ska bli: 296.9 Km/h Mitt varvstopp ligger just nu på 6700 varv. Bakaxel: 3,25 1:an 3.51 2:an 2.08 3:an 1.35 4:an 1.0 5:an 0.81 Det borde kunna gå ganska fort den dag jag har fixat så motorn går att varva lite till..... Typ 7500 - 8000 varv och lite fler pollar under huven... Vid 8000 varv skulle den gå: 351.9 Km/h Men jag tror nog jag kommer avstå från dom farterna... ;-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Ca 200 km/h, 320ik -88. Inget jag utsatte den för dagligen dock, ska tilläggas. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Mitt varvstopp ligger på 7300. Ska göra ca 340 blås med min utväxling... //Ticco www.ticco.com |
|
|
Fredrik_tak: Numera går det ju å bromsa ner farten ganska snabbt oxå :) Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
ticco, lova å måla oken ;) --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
J.Dredd jag körde med min originala 320 drivlina.. kan dock inte utväxlingarna.. men höll särskilt länge gjorde det inte.. |
|
SpineKracker |
vågar inte mer än 230 i min.. alldeles för slappa dämpare.. men där fanns mer att ta |
SpineKracker |
ingen slår väl iaf att ha kört 125 på sandig skosväg med 460 automat? =) |
|
jimbooo: Nja... Varför? Lilla R'et stör inte mig. //Ticco www.ticco.com |
|
| ZAK men du har en 256 låda med har ja för mig eller vilken är det du har | |
|
Ticco: Feeta bromsar =) Om det stämmer den infon jag fått så ska teoretiska toppfarten på e21:an vara 270km/h isf har jag snuddat därikring då? 7000rpm 5:an =D "säkra förhållanden inga bilar" låååång bred raka.. |
|
|
Du har alltså blivit lite varm i kläderna nu :D läste massa snack om att den var för läskig att köra. Kul att du vant dig vid effekten!! Nu är det bara ställa tillbaks laddtrycket till fullt :D TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| körde mot en suzuki 750 motorcykel hans mätare stanna på 280-290 när han toppa den , så drog jag sakta men säkert ifrån honom så kanske man var uppe å nosa vid 290-300 . | |
| Fredrik_tak vägen mellan fagersta och sura är ju inte helt tokig kör där om du vill maxa. | |
|
B00ST Nu har jag en annan låda ja.. En lågväxlad så nu gör den inte över 200 knappt.. Det var med den andra drivlinan.. |
|
|
Ticco>> Angående värre bromsar på E30.. Har en M3 och funderar på att slänga dit E36 3,2 bromsar fram.. Hur omfattande modifieringar behövs för att smäcka dit dom?? Fick för mig att du hade koll på sådan! =) // Oscar |
|
|
Ingen aning. Har inte gjort någon sådan operation. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok.. Bultmönstret är ju detsamma men så lätt lär det ju knappast va! =/ Frågan är om man kan ta och få ihop ett hybrid-ben av diverse komponenter.. Stora bromsar är mums-must! =) // Oscar |
|
|
For å få på e36 m3 bremser på e30 m3 fjærbein må du ha en spacer mellom nav og skive, TROR den skal være ca 12mm. Kalipperen passer rett på. Du må også ha andre felger. Jeg har satt på e36 m3 3,0 fjærbein på min e30, med e30 fjær og k-mac. Hjulet blir stående litt langt bak i skjermbuen, så man må ha bærearm fra e36 m3 3,2 og eksentriske bæreamsforinger og da blir det bra. |
|
| Iofs inte en E30, men jag har åkt ca 280 med min E28, har också 3,07 diff. Den gjorde 260 på 4:an, ska försöka åka lite fortare nästa år. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.