AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.154

Ljudisolera 325 Coupe!

tänkte ta och riva ur all inredning på min Bmw... Mesta dels för att vissa saker sitter LÖST och skallrar när jag lirar hög musik!
Tänkte även i samma veva klämma in 1cm tjock ljudisolerings matta, dvs ovanpå den redan existerande isoleringsmattan!
Målet är att dämpa yttre ljud som väg buller tex...
Någon som har erfarenhet om hur bra det blir! ?
Om det blir som jag tror att det blir... Borde det ge min bil högre komfort känsla!?
Dvs att den går tystare!
Säg vad ni tycker om denna tokiga ide... Men det är något jag vill ha... Tystare Bil!!
Sitter redan på "smala" däck... 205/55... Vilka är KOMFORT däck... Men vill ha mer! =D
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Jag rev ner dörrsidorna och klistrade fast asfaltmatta på insidan av dörren, modell tjockare.
Det blev mkt tystare, och härligare känsla när man stänger dörren.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Prova "Noisekiller" som billjudsfolket använder...
Känns onödigt att göra bilen onödigt tung med "low-tech" dämpningsmaterial...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Noisekiller funkar nog bra, men jag var ute efter den stumma känslan i dörren, samt att den ska bli lite tyngre, mer kassaskåpskänsla när man stänger osv.
civilization
Har funderat på samma sak men undrar om det inte kan vara så att dämpmattan (om du menar av skuggummiliknande typen) kommer att binda fukt och kondens vilket kan orsaka rost?
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Finns självhäftande ljudisolerande matta att köpa på de flesta järnaffärer. Använder den på verkstan. Funkar riktigt bra.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.