AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
733

Värdering M3 E46 -02

Hej!

Tänkte höra med er vad ni tror en M3 -02 är värd med 1400mil. Den är fullutrustad, SMGII, navi, taklucka, PDC, cd-växlare, BMW telefon etc.... Den har 1 ägare och kommer med alla garantier ifrån BMW. Den är carbon metallic med svart skinn, nyskick.
Svansksåld antar jag och lite mil. Väldigt många M3:or har den utrustning du beskriver så det är inget som gör det lättare att få ut mer. Den har ju gått relativt lite mil, svart-svart är väl en inte så kreartiv men ganska säker färgkombo.

Jag slår till med 449kSEK i Sthlmsområdet.

Har den 18 tummare tycker jag att det kan dra ner med 15kSEK.
Låter som ett ganska vettigt pris. Kanske att man kan få 10-20`till om man har tur.

MVH / Jacob
Tack för era svar. Det är en kompis bil, om han sätter ut ett pris på ca 415", tror ni den säljs relativt fort då? Han har nämnligen hittat en annan trevlig bil.
Bilen är köpt direkt av BMW i Tyskland med alla garantier, 1 ägare samt gjort en genomgång av bilen när den kom till Sverige hos BMW.
Om han säljer bilen i Sverige följer inte Europlus:en med. Den är en import så då tror jag att 420 är ganska OK, är det 18" så dra av 10k.

Det är inte så lätt att bli av med bilar för 400k, det kan ta tid, jag vet, det tog 6 månader för mig inanan jag fick det jag ville ha. Hade en låg extrakostnad att ha den stående så jag ville ha "mitt" pris.
Europlusen ska enligt bmw följa med till nästa ägare. Inte så kul för honom att ha bilen i 6månader till:)
Jag hade exakt samma med min M3 -01:a och slutligen sa försäkringsbolaget (som står för Europlus) att de inte transfererar Europlusen. Dock har du ju alla andra "vanliga" garantier + goodwill.

Tror inte att det är helt OK att säga att den följer med utan att ha pratat med Europlusnissarna, men det är ju inte jag som skall sälja eller köpa bilen.
Det är givetvis något han får ta reda på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.