|
|
|
|---|---|
|
har kanackljud i min 528-96 service gjord för ca 500 mil sedan. använder valvoline "synpower 5w-40". kan det vara "lager" , "kam" , "ventil" | |
bustorp |
Kall motor, varm motor, vid gaspådrag belastad eller obelastad, på tomgång, eller alltid? Det finns många "ljudkällor" i en motor så du måste nog beskriva det lite tydligare om du ska få hjälp. I nuläget kan det vara vad som helst. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Knackljudet förekommer hela tiden, kall som varm motor. Knackningarna ökar med varvtalet. Ljudet kommer från vänster sida ovanför grenröret,vid cylinder 1eller 2 från torpedväggen sett. Bilen är importerad från Tyskland 2002, 1 ägare med full servicebok hos BMW. |
|
| Kan mycket väl vara läckage i grenröret/packning. Det brukar kunna låta som knackningar. | |
|
Skulle också gissa att det kan vara läckage vid grenröret! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för tippset! ska ut och kolla |
|
bustorp |
Brukar det inte tystna när motorn blir varmare o grenröret "expanderar" o tätar själv eller har jag helt fel??? Detta under förutsättning att det inte är sprucket eller sitter löst. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Har inte hittat någon läcka än. Knaske är en liten läcka . jag får väl meka loss det och kolla packningen. |
|
| Om det är packningen som är trasig är chansen att den ska svälla igen av värmen minimal. | |
| Om det är packningen som är trasig är chansen att den ska svälla igen av värmen minimal. | |
|
tack för tippsen . Det var ett löst tändstift |
|
|
tack för tippsen . Det var ett löst tändstift |
|
| Kul att det kan vara enkla fel ibland :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.