AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
613

När kommer nya motorer i 530? någon som vet?

Go
47
Gottfrid
530IA Touring -01
Min mor och far ska byta ut sin 525IAM-02 mot en ny pärla.
dom satsar på en 530 den här gången, nu nämnde simon_en att nya motorer var på gång men ingen verkar veta när dom kommer.
Känns ju lite tråkigt att köpa gamla motorn en månad innan den nya dyker upp!
Har frågat på BMW, men dom säger att dom inget vet, men dom vill väl säkert gärna sälja slut på dom gamla motoerna först, eller?

Tacksam om någon har information i ämnet.
fa
46
falke
520d-07
530iA-94
Läste en kort notis i senaste Automobil, sidan 20.
Står att den kommer i 630Ci först för att senare lanceras även på andra modeller.
Så det lär väl ta ett halvår minst gissar Jag.
Vikt 160Kg (10Kg mindre), effekt 258 Hk och minskad förbrukning med 12%.
Rena rama Kinder-ägget.

Stinger
Om man får tro rykterna gällande lanseringen av nya 3-serien så kommer dom att utrustas med nya motorer, alla sexorna skall utrustas med valvetronic t.ex och effekten skall öka. När sedan motorerna letar sig in i 5-serien återstår att se.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nya 5-serie touring kommer inte i 530-utförande förrän den nya motorn kommer och enligt en försäljare så blir detta i mars-april nästa år.

___
BMWCS #5157
Go
47
Gottfrid
530IA Touring -01
Toppen!
Nu börjar det likna nåt, dom tänkte köpa i jan-feb, men då är det nog dags att lugna sig några månader.
Man ska väl ta alla rykten med en nypa salt, men jag har också hört att valvetronic-sexorna för 5-seriens del kommer under våren -05, feb/mars nån gång. Då kommer 5-serien även med xDrive (fyrhjulsdrift), för övrigt.

Nya 3-literssexan på 258HK finns tillgänglig i 630ci fr o m september. Och nya 330i kommer ju i mars enligt senaste "rykten" så innan dess borde ju 530i ha kommit ut...?

MVH
Har kollat lite.
Enl uppgift från BMW/Gbg: feb-mars 2005
Det är läge för att avvakta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.