|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är ganska enkelt att öppna utan batteri. Hade samma problem men fick tips av en vän. På förardörren. Hålla handtaget halvvägs öppnat, vrid på nyckeln, när det går lite tyngre vrider du lite hårdare förbi en slags mekanisk, klick... då öppnas dörren.... 1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Jo om det gått men på min fungerade inte det. --- He ä ba å gas |
|
| Min erfarehet av 5-56 och lås: katastrofalt klet efter kort tid, garanterad felfunktion. Köp riktiga grejor på en låsfirma. | |
|
Tar upp denna tråd igen. Jag har en 525 ia från -89 med samma utelåsningsproblem. Har gjort åtskilliga försök att öppna med det mekaniska låset efter beskrivningarna här på forumet, både på förardörren och passagerardörren, men utan resultat (deadlock är på). Låset till bagageluckan är trasigt, så där går det inte ens att vrida om. Där kommer jag alltså inte in. Bilen står dumt till, så jag kommer inte åt nåt under motorrummet - tittade lite, men hittade inget av värde. Provade att koppla ett annat batteri till skyltbelysningen, och det sprakade och hade sig, men låset ville inte gå upp. Och elektriker som man verkligen inte är vågar jag inte ge mig på nåt sånt igen. Enda lösningen som jag ser det är att dyrka sig in på nåt sätt, eller slå sönder en ruta och öppna huven (eller vänster bakdörr som inte är med i c-låset och således inte deadlockad). Några idéer som inte förstör bilen allt för mycket, eller nån grym dyrkare i GBG som vill hjälpa mig stjäla min egen bil? Tack på förhand, Victor |
|
| på e34 skall det finnas kontaktpunkter i bagagerummet just till detta ändamål till vänster nånstans bakom klädslen! | |
|
Hejsan. Hur jag fick upp låset kan jag ju beskriva. Jag bröt mig hlt enkelt in i bilen. Jag tog en lagom stor skruvmejsel och tvingade den in mellan dörren och ramen rätt högtupp vid fönstret. Bröt tillräckligt för att få in en ståltråd som jag format lite lagomt för att passa över låshatten. Efter många försök så lyckades jag tillslut hitta av och få fäste runt låsknoppen och kunde öppjna dörren innifrån. Det var det enda som funkade för mig då det begav sig. Testa det, för mig blev det i alla fall inga konstigheter med dörr, endast ngn liten rispa efter skruvmejseln, men det var det värt ansåg jag... Den var inte står, om man vill vara extra försiktig kan man lägga ngt mellan skruvmejsel och lack, ngn trasa eller dylikt. Lycka till! |
|
|
dd: kommer inte in i baggagerummet. låset är trasigt på luckan, lämpligt nog. jaws: det låter pilligt. tror inte det går heller när deadlock är på. har jag fattat det rätt så ska man inte kunna låsa upp bilen med låspluppen pga stöldrisk. (Och ägaren kan ju komma in i bilen när batteriet är urladdad och det vore väl hemskt.) tack för tipsen. fler förslag? |
|
|
ja har precis samma problem här och inte hittat ngn lösning=( går inte låsa upp någonstans=( ja håller koll på denna tråden i fall ngn kommer på nått:) |
|
|
Jag hade precis samma problem nyss, fick inte upp bilen på ngt sätt. Den hade åxå hamnat i deadlock. SÅ jag tröttnade o slog helt enkelt sönder rutan och öppnade huven och fick hjälp med startkablar och en annan bil, så gick den igång igen. BA köpa en ny ruta på skroten o sätta i själv ;P Men det är ganska jobbigt o städa upp allt glas efter sig.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.