AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.704

Får inte upp min BMW, är utelåst =(

Sida 1 av 2
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Hejsan. Min bmw har stått ett tag och batteriet har blivit urladdat pga ett lyse som stått på inne i kupén. Nu får jag inte upp biljäkeln. Går inte att låsa upp, visst ska det väl ändå gå att låsa upp en bil utan att centrallåset fungerar?

Annars ifall ngn vet om det går att få upp huven så man kan ge den lite ström skulle vore najs. Men jag tvivlar att detta går.

/Guztav

---
He ä ba å gas
li
1.959
liste
535i -89
Höger framdörr - sätt nyckeln i låset, håll handtaget utåt och vrid nyckeln medsols. Det kan krävas ett par försök innan du hittar tekniken, men det går.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det ska gå och lirka upp förardörren. Ta nyckeln och sätt in i låset och vrid försiktigt.

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Har provat det där men passagerardörren, men det fungerar inte.

Lirka upp förardörren...man känner att den vill ta i men sen släpper den. Pinnen åker upp en liten lite bit innan den faller ner igen.

---
He ä ba å gas
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Tag startkablar och läg på ström vid startmotorn den går att komma åt underifrån, sen e det bara att låsa upp :)

/Janne

- Livet börjar efter 250 km/h -
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Aha det ska provas,
tackar så mkt.

Dock så har jag bilen väldigt dumt till. Ingen annan som har ngt bra förslag på att få upp dörren.

---
He ä ba å gas
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jaws: Min bil krånglade hela förra sommaren med att generatorn inte laddade batteriet. Å vips ibland så funkade inte centrallåset. Men det funkade alltid att lirka upp låset med nyckeln. Knappen kommer inte upp lika högt upp som med fungerande centrallås. Men det brukar gå att öppna dörren. Dock är det möjligt att E30-låset är konstruerat på ett annat sätt.

Sen går det ju alltid med "galg-tricket". Dvs du tar en gammal stålgalje eller grov ståltråd och gör en liten krok på längst ner. Sen stoppar du ner den i en bakdörr och försöker lirka upp staget till låsknappen. Funkar på min väns Toyota och Opel. Han är glömsk å låser alltid in nyckeln i bilen.

Kämpa på!
Du kommer in i bagaget, där finns det mekanisk kontakt med själva låset. Jag gjorde en lång krok och fixade upp huvlåset genom skidluckan... inte att rekommendera kanske. Jag vågade inte men det ska tydligen inte vara nån fara att koppla på en batteriladdare på bakljuset bara så du får ström nog att låsa upp.

____
Reach the door with a breath and a scream.
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Man kan åxo skruva ur nummesrskyltsbelysningen och lägga på ström där.

/J

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Jaja det där med att lägga på ström bid ngt lyse verkar ju enkelt. Men är det ngn som är säker på att det dunkar och isånnafall vart, skulle inte vara så kul att göra fel.

---
He ä ba å gas
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Samspråk med en kompis resulterade i att vi kom fram till att det inte går att köra på ström på baklysena eller ngt lyse överhuvudtaget. Strömmen når ju alldrig fram till batteriet, inget lyse lyser ju medans man har bilen avstängd.

Men dock så har jag provvat hissa upp bilen och krupit under den för att se om startmotorn låg bra till. Men jag hittar inte ens den? Vilken sida sitter den på? Går det verkligen att nå den?

---
He ä ba å gas
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
så här står det i instruktionsboken iaf..

Länk

Bör fungera..
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Kim: Iallafall om man har fällbart baksäte... ;-)

Besvarar ju inte frågan iofs.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Kolla den här sidan
Länk

/J

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Tack för den sidan J.

Nödöppningen har jag provat snart hundra ggr utan resultat. Generatorn var jag och kikade på igårkväll men tyckte det såg trångt ut. Men det var ju en snubbe som lyckats på det sättet så det borde ju gå.

---
He ä ba å gas
Hade precis samma problem som dig häromdan, jag öppnade bagaeluckan med nykeln, sen tog jag o skalade en kabeln som går till bagegelyset och kopplade med startkablar, o vipps så funka det.
K2
348
K2
523i -97
Har lyckligtvis inte upplevt ditt problem själv, men funderade på om det kunde hjälpa att olja upp låset litet för att underlätta nödöppningsproceduren. Man använder det ju så extremt sällan med nyckel så mekanismen lär vara rätt kärv. Bara en tanke.
Al
100
Alfred R
BMW 740 95:a e38
BMW 325i Touring 90:a e30
Har haft samma problem, kopplade ström från ett annat batteri till ena skylt belysningen. Fungerar aldeles utmärkt så länge man kopplar plus och minus rätt.
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Nu är problemet löst. Jag hittade ingen bra lätt punkt att sätta ström på så jag bröt mig in i bilen med hjälp av svetstrådar och skruvmejsel. Så nu vet jag hur man snor bmws =)

men jag har fortfarande ett problem kvar. Under tiden jag inte tog mig in försökete jag desperat att öppna bagageluckan. stoppade in nyckeöln och vred om till höger, det gick fint, men den gick fortfarande inte att öppna. Efter jag vred den åt höger kan jag inte öppna bagaget ngt mer. Den är fast i högerläge. Alltså jag kan inte vrida tillbaka nyckeln. Har ngn ngn idé?

---
He ä ba å gas
Al
100
Alfred R
BMW 740 95:a e38
BMW 325i Touring 90:a e30
Assa låsspray,inget annat än låsspray för det kan göra att låset "kläggar igen", sen är det bara att "jomla på" tills det lossnar.
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Här hemma har jag 556 fungerar det?

---
He ä ba å gas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.