AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
528

Motor problem 525iM 01! Hjälp!

Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Har ägt min bil nu i ett halv år nu och hittils varit nöjd ägare :(.
Men idag så körde jag lite så där lungt, stannade sen vid garaget när jag plötsligt hörde nån konstig ljud komma från ? på bilen!?
(Som nån pump eller nåt) OK blev nojig men lung så åkte jag o tanka för färddatorn visade 57l elle nåt kvar och lampan var tänd.
OK jag åker o tankar fulltank, o fortseter köra, ljudet kvarstår men allt är OK så länge , kommer tillbaka till garaget när bilen plösligt börjar hosta o gå ojämt!!!
Bilen stänger av sig!!! :0 Jag vrider nyckeln igen , men den hostar lite o stänger av sig, vid 3'je försöket går allt igång som vanligt igen o jag märker att ljudet försvan o det går o gasa igen som vanligt o allt.
Då blev jag lung o glad igen. Sen går jag hem o återkommer en timma efteråt, tänkte inte ens på vad som hände startar bilen, den startar men går väldigt ryckigt o dör. Provar flertal gånger men samma sak, sen så hör jag en klickande ljud vid motorns högra sida (en lite svart låda som sitter exakt intil motorn, på miten ungefär av högra sidan). Vid vridning av nyckeln till kontakt. Start motorn är OK, Batteriet OK o bilen är servad för en halv år sen.
Den lådan har väl nåt med farthålaren att göra??? Är inte säker men tror inte det ska klicka just där vid start he he ......näää skämt åsido, är väldigt ledsen o behöver hjälp. Vad kan det vara??
Snälla Hjälp..... :(

.:Kristijan:.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Bilen är en 525i M och årsmodellen 01....

.:Kristijan:.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.