|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Om valet stod mellan denna och en 325i E36 för samma pengar ungefär... hur många hade tagit en 325? Vad jag har fått höra så är körkänslan i en helt annan nivå trotts att den bara har 160 hästar... någon som har erfarenhet från dessa modeller? finns det någon BMW i samma prisklass med samma kul-faktor? 4 Cylindrar är 2 är lite! | |
|
325i, alla gånger. Men nu får man ju ingen fräsch 325 för den summan. Hade dock köpt en annan BMW för pengarna istället ;-) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Bmw Mvh Jojje |
|
Helga |
Jag har kört en Porche 944, 160 hkr, -88. Mycket välvårdad. Svensksåld med 16.000 mil på mätarn. Hade den i 2 dagar. Körde cirka 30 mil med den. Helt OK men absolut ingen BMW känsla. Skakig, högljudd, ingen direkt krut, vindbrus. Bra väghållning. 16" däck. Hon - det var en hon - som köpte den gav 75.000. Bättre att köpt en -95 323!! MVH helga Helga |
|
oki kalle... vad hade du köpt för de pengarna? 325 E30 i fint skick? Förklara gärna varför, nyfiken.... har iofs själv aldrig kört porsche... men jag skulle vilja testa och se.... 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
köp båda tycker jag!! :-)) Porchen för syns skull, BMW:n om du vill njuta bakom ratten. :-) :-) Mvh sword |
|
|
Helga: "Skakig, högljudd, ingen direkt krut, vindbrus." Ha ha ha... det låter som att du beskriver min 318... ;-) jag börjar tröttna rätt mycket på min 318 faktiskt... känns inte som man får så mkt kul för de pengarna.... 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
Porsche är ändå alltid Porsche,en av många bilar man faktiskt skulle vilja äga någon gång...Man drömmer kanske inte om en "snik" 944 men 163hk är inte speciellt dåligt ur en fyra.Sen väger den inte två ton heller :) Tycker det var billigt....Ok,hur den är i verkligt skick vet jag ju inte :) Mvh Janne. |
|
|
E36 325i eller 944, humm....svår fråga...knappast!:) Porschen utan att tveka! |
|
|
Tycker det verkar vara ett mycket bra pris på Porschen. Men att köpa en sådan istället för en 325 har jag ingen aning om, har aldrig kört Porsche, bara åkt med. Mvh Henke |
|
|
Givetvis en 944:a för de pengarna! Som jag nämnt förut så är det en av världens mest underskattade bilmodeller. Mest för att den alltid stått i skuggan av 911:an. Den är mycket välbyggd som alla andra porsches modeller. Såklart är det ingen raket men en udda kvalitativ bil. Mycket ovanligare på vägarna än en halvtråkig E36 också. Det är väl kul? |
|
|
Mugge, Ja E30 325i är väl den modell som kommer närmst till hands. För 35k köper man ett exemplar i toppskick. Lägg till några tusingar så kan man få en 320is! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Skall man ha en 944 så får det vara en S2, lite dyrare men mycket bättre och en betydligt mer problemfri bil än de tidigare. MVH, E38B12 |
|
|
Jag hade en 944 -85b innan jag köpte min E36. Mer körglädje i porschen, men mer praktiskt med bmw:n :-) Jag skulle dock rekommendera en 944 av modell -85b och framåt, så du får nya inredningen, nya luftgenomströmmningen osv. mvh Robert Sahlin |
|
|
För att inte tala om att bmw'n blev MYCKET billigare i både drift, försäkring och delar... även om jag i första hand ville ha möjlighet att kunna ta med tre personer i baksätet då jag bytte bil... Kolla annars www.944sverige.com för mer info.. mvh Robert Sahlin |
|
|
Porsche ? Länk |
|
|
Oki gubbar... nästa bil blir en åsna! :-) 320is låter inte helt fel det heller....bara det att det är hur svårt som helst att hitta en... men men... jag vill nog ta reda på mer om Porschen... någon som känner till något P forum? 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
Robert Sahlin: Vad var det som kostade med din 944? Har du några exempel på kostnader, som jämförelse mellan E36 och 944... 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
Japp Länk Finns mycket kunniga skribenter där så där kan du garanterat få svar på alla frågor som du eventuellt har. |
|
|
www.944sverige.com har ju ett 944-forum. Försäkring: jag ger 15000:-/år för min 320, gav 21000:-/år för min 944. (har ringt alla bolag) Delar som pajjar, tex som kopplingen på min 944, gick loss på 10-12 tusen att fixa, å då va de inte på märkesverkstad heller. Har svårt att tro att siffrorna ens kommer i närheten av samma men min nuvarande bil. Samma gällde varje gång något behövde bytas, delarna kostar överlag mer än till bmw har jag märkt nu. Sen låg ju förbrukningen per tankning aldrig under 1,2-1,3 med porschen, nu ligger jag på 0,8-0,9 kanske.. låter kanske inte som nån jätteskillnad men slå ut det per år så har du en bunt tusenlappar där också :P Och som alla gamla bilar, många delar ÄR slitna och kommer att behöva bytas, även om min 944 bara gått omkr. 13000mil. Men som jag skrev tidigare, porsche 944 ger absolut körglädje! mvh Robert Sahlin |
|
| Det där är väl en Audi? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.