|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Kan också ta en av mina berättelser :) Var i våras, hade precis hämtat hem E34 540'n från Tyskland och skulle åka över med lite papper till en bekant, som för övrigt rattar en MB S320 -99. Han är knappast den avundsjuke typen, men uppskattar, likt jag fina bilar. När han såg den vita, nytvättade E34an flög han nästan ut ur huset för att betrakta den, kommenterade på att kulören passade bilen mycket bra och att fälgarna var fina, tittade lite på inredningen och uppmärksammade skinnets fina skick. Han frågade ifall han fick åka med en sväng... När vi svängde ut från hans bostadsområde och upp på en landsväg frågade han, "du de är fina de här 525orna, det är bra tryck i dem, fast jag har ju en lite större sexa i Mercan." Då förde jag ner pekfingret och petade till sportknappen på automatlådan, log och såg på honom och sade "det här är en 540... V8" och lät pedalen möta golvet, han skrattade hejdlöst de kommande 5 minuterna och bara skrek "vilket ljud, vilket ljud, vilken bil." Veckan efter fick han själv tillfälle att köra bilen, och är nu fast besluten att skaffa V8a :) MVH, E38B12 |
|
|
Tack för denna E38B12, jag fick mig ett gott skratt så här på morgonkvisten :) ///Foppa |
|
|
För ungefär en månad sen fick jag igenom att jag skulle ha tjänstebil. Nu är det så att firman har en policy på att köra Saab, så jag rättade mig i ledet och tänkte väl att det inte är min drömbil, men en 9-3 aero vore väl inte helt fel iaf? Sagt och gjort ,jag åkte ut till Svenska Bil för att titta och provköra och bestämma utrustning. Nu är det så att jag är billös, så det var 1 timme på tunnelbana och buss, och sen 30 min promenad i lördagsregnet innan jag kom fram. Går runt och tittar på bilarna i hallen och när en säljare väl blir ledig så aäger jag att jag bokat in mig på en provkörning av en 9-3 aero, varpå han går för att leta nycklar. När han kommer tillbaks säger han att bilen inte är inne, kan vi boka om till måndag? (inte ens förlåt eller tyvärr) Jag säger då bestämt att jag bokat in en provkörning idag och jobbar på måndag, kan ni inte fixa en provkörning? Nej, blir svaret - Vad vill du att jag skall göra, jag är två man kort idag! gnäller han då. För att göra en lång historia kort lackar jag självklart ur och vägrar köpa saab efter den ohjälpsamma attityden, får vår VD att gå med på en BMW och beställer 330:an nästa helg. Nu drömmer jag bara om att köra dit med BMWn, gå in och hitta säljaren och säga ser du bmw:n där ute? Den är dyrare och tog längre tid att leverera än din saab - ändå köpte jag den istället - lär dig något om service! Vad tycker ni - är det ens värt att läxa upp honom? /bfg (minns förresten bästa provkörningen nånsin som var hos lexus - där jag fick bestämma färg och utrustning på bilen jag provkörde - plus fick den för 4 timmar!! ) |
|
|
Självklart skall du läxa upp säljaren. /Christofer |
|
|
bfg: Det är klockrent! Självklart ska du göra det. Dålig service finns det inga ursäkter för. Eller om man är riktigt hård så ska du säga det till hans chef och peka ut honom. |
|
| Snälla, snälla gör det! | |
| Ja peka ut honom till chefen, han kommer få skit för det. | |
|
Bfg: Egentligen skall Du åka och tacka honom, utan hans hjälp hade Du aldrig orkat argumentera fram att Du skall ha en 330 istället (dubbelt så dyrt, tre ggr så bra!!). Det biter garanterat lika bra och Du går därifrån utan att verka som en surkart!! Gud vad man svor över alla M3'or när man körde Volvo T4, men var är alla Volvo's och SAAB'ar nu??? Ingen kaxar mot en Z med 4 pipor :-( Fast nu bråkar man ju istället med Porschar & ännu värre... Jag är nog som en dvärgschnauser, som tror att den är en Riesen dito... Little Goodess: Måste vara kul att få läxa upp folk som tjej!! Min flickvän använder ju flitigt båda mina bilar och får förutom massor av positiva reaktioner också surgubbarnas.. Någon (med sur svensson bil) ylade till henne att en diesel, det var ju bara traktorer.. Hon svarade bara "500Nm".. sedan var han tyst :-) /Caspar Länk |
|
|
Caspar: *flin* Klart att det är kul! Annars så skulle man inte hålla på. Ska ju erkännas att man njuter ganska så mycket av det när man kan göra det också. Speciellt när man hittar rätt kommentar genast. Kan tilläggas att det inte bara händer när det gäller bilarna utan även i mitt yrke som är förhållandevis mansdominerat. Jobbar nämligen som fotograf och där kan man få rätt många kommentarer från snorkiga gubbar som har ägt en kamera en gång i tiden. Som han som kom in i min butik nyligen och skröt över att han kunde se skillnad på en digital bild och en analog bild på en gång. Han gick fram till en av mina bilbilder (25x38 förstoring) som hängde på väggen och pekade på den och sa: "Det här är minsann en analog bild i den gamla hederliga skolan! Upplösningen är ju helt underbar!" Jag tittade på honom och log, hämtade min Canon Eos 10D och visade honom den "analoga" kameran som jag avänt för att ta den där bilden. *S* Han sa inte så mycket sedan om dåliga digitala bilder. "Kvinnor gillar enkla saker...Män!" - Kary Lash, fotograf |
|
|
:-) Alltid kul att "sätta dit" någon på ett snyggt sätt. Skulle bra gärna vilja ha den kameran.. Köpte tyvärr en alldeles för dyr digitalkamera strax innan Canon släppte Eos serien som digitiala... /Caspar Länk |
|
|
På tal om att "sätta dit" försäljare... Detta hände -96, då vi skulle ha ny "familjebil". Farsan hade tittat runt lite och bestämt sig för att han denna gång skulle köpa en sprillans ny bil. En eftermiddag bestämmer han sig så för att åka iväg till bilaffären för att förhandla loss bilen. Till saken hör att farsan jobbar som bilmekaniker, och är alltså INTE speciellt välklädd en vanlig vardagseftermiddag. (smutsig arbetshalare). Han stegar in i bilaffären och försöker få försäljarens uppmärksamhet. Oftast brukar de ju komma nästan direkt för att hjälpa till, men inte denna gång. Det är lugnt i affären och bara en försäljare syns till, dock helt ointresserad av att betjäna. Han står och snackar med tjejen vid reservdelsdisken. Då inget händer går han fram och säger att han är intresserad av att byta bil. Försäljaren tittar en stund, och säger: "Jaha, titta runt en stund och säg till om du hittar nån intressant." Farsan går ut, åker några mil till en annan bilfirma med samma bilmärke, köper en bil och allt är frid och fröjd. Nån vecka senare åker han tillbaka till Bilfirma nr.1, denna gång för att skaffa reservdelar till en bil som ska repareras, och råkar då träffa den "oförskämda" försäljaren, som nu frågar om han ännu funderar på att byta bil? Farsan svarar: "Nä, den jag har är bara 2 veckor gammal... den va rätt dyr, men betjäningen var iallfall bra!" Gissa om försäljaren tappade hakan!! Döm inte hunden efter håren.... :) |
|
|
Nä det är tråkigt att man måste ha kostym i vissa BMW-affärer för att få bra service... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
En liten historia dock ej bmw relaterad. Detta utspelade sig 92 93 när 850 kom Farsans jobbarkompis vann en herrans massa pengar och bestämde sig för att inhandla denna nya volvo som var det häftigaste svensson kunde ha då.. De jobbade som montörer på ett bygge i sthlm och farsans kompis hade åkt med honom dit för volvo i örebro hade inte fått hem 850 än men i sthlm hade de ett par stod färdiga för leverans... Så fredagen kom och de drog iväg och skulle inhandla denna bil direkt från bygget så de var inte så rena om man säger. Han kliver in på volvo går fram till försäljaren och pekar på 850:n och säger jag ska ha den där! Varpå försäljaren säger: jo visst drömma går ju. Farsans kompis säger bara skyll dig själv vänder på klacken går ut från affären och in på merca som ligger nästan rakt över gatan och köper ja 2st merca 300e. ja just 2 STYCKEN. Går in på volvo igen parkerar den ena mercan utanför Säger till försäljaren hörrödu ser du mercan där utanför Försäljaren: Ja vad är det med den då? (fortfarande lika arrogant ton i rösten) Jag köpte 2 såna, jäkla bra service faktiskt den andra fick jag hemleverans på också jag bor 20 mil härifrån. Så jag tror du missade någonting. Snacka haksläpp på den försäljaren... Vid senare kontakt med merca försäljaren berättar han att volvo försäljaren hade kommit springande och frågat om detta var sant så svarade han att javisst han hade visst nån dotter som skulle ta körkort också så han skulle komma tillbaka och köpa en tredje bil. (Det sista om tredje bil hittade han bara på då farsan och hans kompis hade berättat hur de hade bemött dom) Helt grymt tycker jag. Det är faktiskt en sann historia. (Folk brukar inte tro mig när jag berättar denna historia) |
|
|
ETrettio: Härlig historia tycker jag :-) Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
|
Den där historien är en klassisk skröna. Vet inte i hur många skepnader den har dykt upp i. Dock är den roande, den lilla mannen (David) mot överhögheten(Goliat) David vinner. Men säkerligen är din berättelse sann. |
|
|
Jag och lillbrorsan var ute och luftade Alpinan en kväll, kommer åkandes i lagstadgad hastighet på Laholmsvägen i Halmstad (typisk rejsväg, två filigt och rödljus vart 400 m), rött ljus och stannar, en Honda Civic med fyra herrar från Turkiet stannar bredvid, samtliga i Hondan tittar storögt (Alpinan låter som en gjutjärnsklump från Detroit på tomgång, bludder - bludder -bludder). Jag kikar upp mot stolpen i väntan på grönt och ser i ögonvrån att gentlemännen gestiklurerar vilt, tittar på dem frågande och ser att föraren av CRX pekar på mig och gestikularar att han vill minsann se hjulspinn! Skakar på huvudet och skrattar. Grönt ljus och man är ett minne rikare. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
>tryggve, jo det är en skön känsla det där! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Jag minns... Sommaren 2004... Fanns inte en bil jag inte rastade... De flesta gav upp ganska så fort... Vissa ville mer än vad de kunde... Glömmer tex aldrig den estorilblå M3án som gjorde 2(!) tappra försök på E6án... Suck.. Minnen... God Jul på er!! P.s bilar är transportmedel - Hojar njutningsmedel.... ;-) 328án: Länk |
|
|
>Constrictor, tufft o ge sig på bilar dansken! God jul på dig! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Det som är det roliga!! DE ger sig på MIG!! ;-) God Jul norrlänning!! ;-) P.s hörs vid snart! 328án: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.