AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
95.014

Måste få berätta!

Sida 2 av 5
jp
464
jpn
523im -99
HAHAHAHAHAHA vilka sköna händelser jag fullkomligt vrider mig av skratt! mycket underhållande tråd!!

B-M-W
330: Klockrent! =) Det sådant där som man lever på hur länge som helst.

Kan tilläggas till Mickes inlägg om fäder att när sambon köpte första BMW´n så kom kommentaren från min far. "BMW, det kör bara knarklangare och pizzabagare!" Och så har det låtit BMW efter BMW som vi har haft. BMW har absolut inte stått högt i kurs hos honom.
Men ett tag efter jag hade köpt min nuvarande 535:a så var vi och hälsade på föräldrarna och på besök var också goda vänner till föräldrarna. När min sambo gick ut för att starta min bil för att köra oss hem så säger min pappa när han inte vet om att jag hör honom. "Lyssna Åke! En sådan ska jag ha när jag blir pensionär!" =)))
Little Goddess:
HAHAHAHAHA
Tror nog att det är så pappsen tänker här oxå.
Nu är han nyligen ledig resten av livet man hans liv handlar om båtar.
VE den som klampar ombord utan att ta av sig dojjorna!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Nu när jag har funderat närmare på detta ämne så har jag kommit på fler tillfällen när man kunnat småle lite elakt åt andras dumhet och högmod.

Bland annat när lillebror och jag var och hyrde film. Lillebrors kompis stod utanför butiken med sin Audi 80 och fick den inte att starta. Startmotorn gick runt men inget hände. Eftersom sambon hade haft 2 stycken sådana bilar innan och vi hade stött på samma fel på dem så ställde jag mig bak vid tanklocket och lyssnade om bensinpumpen gick igång. (Den sitter bak på dem bilarna.) Det gjorde den inte och jag visste att då hade förmodligen en säkring gått. Snäll som man är så berättade jag det för killen som bara tittade på mig och sa: ”Det tror jag inte!”
Jag blev lite sur på hans tråkiga attityd, men försökte förklara att jag hade varit med om samma sak på sambons bilar. Men killen total iggade mig och jag tänkte att då kunde han gott ha det. Lillebror och jag gick in och tog ganska lång tid på oss att hyra film. När vi kom ut stod killen fortfarande kvar och lillebror sa till honom att det förmodligen kunde ligga något i det jag hade sagt. Men svaret blev att tjejer vet väll inget om bilar. Vi åkte därifrån och tänkte inte mer på den saken.

Några dagar senare stöter vi på killen som rodnar när han ser mig. Lillebror frågar honom hur det hade gått med bilen. Jodå! Den hade bogserats från platsen och till verkstad där man kunde konstatera att säkringen till bensinpumpen hade gått. Dyrt hade visst också blivit.
Gissa om det fanns en som försökte på alla sätt att inte se skadeglad ut.

Kan tilläggas att det var jag som konstaterade felet första gången även på sambons bil. Han stod ute i snöstorm på en mack och jag satt inne i bilen. Men han gick lite fortare att övertyga. =)
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
hadde ett knepigt elfel på min första bil (v*lv* 740) instrumentpanelens belysning bara dog när ja va ute o körde, trött som fan sätter ja mej i bilen river ut halva inredningen för att lete efter felet, efter ca två timmar kommer flikvännen ut o undrar va ja håller på med, förklarar läget var på bruden säjjer, " du har inte kolla säkringen" kan ni gissa va som va felet,

fan va trött man blir ibland, bara för att man kan lite om bilar måste man inte frukta de värsta när nått går sönder.

mvh Erik Jakobsson

(O==00==O)

02 rullar fetast
Är verkligen kul att läsa era berättelser.
He he.. Little goddess. Jag har haft samma fel på min gamla Audi 80 GTE. Upptäckte efter ett tag att det lilla "surret" saknades ifrån hjulhuset. Också säkring men någon hada satt en säkring på kabeln in under panelen, alla var hela i säkringsdosan, vilket jävla letande!!
330: Exakt! Det var "surret" som saknades. Men det var inte speciellt schysst att sätta en extra säkring där för din del! =)
Sambon har som sagt haft två och den ena var det ett mystiskt elfel på. För att försöka komma förbi det hade tidigare ägare dragit om mycket av kablaget så det fanns dubbelt av de flesta sladdar, för att tabort de gamla var ju jobbigt! =) Men sambon hittade problemet. Ett jordningsfel som han hittade av en slump när det var mörkt och en sladd låg och gjorde gnistor ner vid låset i bagaget. Inte helt lätt att hitta det heller. Han drog fast den och sedan var bilen problemfri.

Det är ju en otrolig tur att vi har blivit förståndigare med åren och bytt till ett bättre märke! ;)
En annan söt liten Bmw - berättelse som jag kom att tänka på utspelade sig på Gymnasiet.
Jag var själv inte inblandad mer än som åhörare, min dåvarande några år yngre flickvän gick fortfarande i skolan.

Det drog ihop sig till bal någon vecka före avslutningen. En i hennes klass, en kille tjatade hela tiden om att han och några till skulle åka dit i en FET Merca. En 560SEL.

Kvällen kom och en av flickvännens kompisar hade berättat för sin farsa om killen som ville impa och frågat om inte han kunde hjälpa dem.

- Jag ska se vad jag kan göra!

Detta var i början på 90-talet och tjejerna gled fram och stannade utanför hotellet där balen skulle äga rum, de kom litet sent och alla stod och tittade när de klev ur den blanka, svarta, splitter nya 750.in i sina fina klänningar och håruppsättningar.

Grabben med fet mercan bara glodde, de hade fått ta en ljusbrun 245.a för det visade sig att mercan som egentligen var en 280SEL ”vet vilken bil han menade” hade fått körförbud. En mörkblå metallic med genomrostade rambalkar och dåliga bromsar.

Tjejerna mådde gott..
Vilken kille – Åhhhh vad imponerande – ljusbrun 245 slår ju allt!! :o)

Och little goddes - jag hade nog en hel del extra sladdar in under panelen - kanske samma klåfingriga ägare! he he he..
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Min tur bidra med en liten berättelse :)

Min f.d. chef som är, och 'alltid' har varit BMW-ägare (han äger numera en 523'a som han "kan köra ifrån allt å alla, det är ju bara att gasa") gav mig jämt gliringar för bilen jag körde för x antal år sedan (riskokare Toyota Corolla). När det sedan blev dags att byta bil o jag köpte min första bimmer (323 Ci) tystnade han, och jag steg markant i hans aktning, "Äntligen har du köpt dig en riktig bil men fan, har du råd med en sån ska du inte ha lönepåslag på ett bra tag! Fast jag kör ifrån dig ändå" skojade han. Nåväl, ett par år gick, jag uppskattade bilen och BMW mycket, men kände att jag ville ha mera krut under huven, varför jag i tystnad hade skaffat mig ngt värre, en av mina drömbilar (M3).

Dagen kom då jag kunde hämta ut bilen, och för första gången kunde köra ner den i firmagaraget, det dröjde inte länge innan chefen kom o sa "Du! Nu får du banne mig komma ner i garaget o SE EN BIL!" Jag höll mig lugn o frågade "vadå för bil?" "EN M3'a!! Ojoj gosse nu kommer du dregla! Och du som "bara har en 323'a!" sade han retfullt. Väl nere i garaget står min pärla där o glänser så man kan spegla sig i den, stolt som en tupp är jag men jag håller mig lugn. "Måste vara import", säger han och syftar på min personliga regskylt (ND4SPD), jag har börjar få svårt för att hålla mig för skratt. Vi tar ett varv kring bilen och jag ser hur längtansfull han ser ut när han beskådar bilen. "Om man ändå kunde få provköraen sån nån gång! Så skulle lyckan vara gjord!" gick han vidare med. Jaja, sagt o gjort, tog därefter upp nycklarna o slängde till honom med meningen " ok då, men då får du banne mig ta det lugnt!! Snacka hak-dropp!! Men sedan såg han lycklig ut resten av dagen :)

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
BMWCoupe: Den där berättelsen var ju klockren! Hade vart kul att se din chefs hakdropp :)
Klockren regskylt också ;)

///Foppa
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
BMWCoupe: Riktigt skönt, roligt att han fick provköra också. På något sätt brukar avundsjukan lägga sig och folk blir glada istället.

Övriga: Roliga historier verkligen kul!

Vilket påminner mig om en sommardag år 2000. En polare hade enligt rykten kommit över Daniel Alfredssons (en utav sverigest bästa hockeyspelare i nhl för er som inte vet) M3. Bilen var en silvrig E36 M3 -98 års modell. Provkörning och lunch på uteservering. När vi sitter och äter kommer en E36 328i in och bromsar hårt och parkerar bakom oss. Tre killar hoppar ur bilen spelandes eurodisco på mycket för hög volym och med väldigt mycket bas. Föraren säger något i stil med "jag hatar folk som ska M3 kitta sina 318". Det ser väl vem som helst att bilen är en vanlig 318 coupe från 93 med dubbla utblås.

Nåja vi skrattar lite och äter vidare. Dags för mig att köra därifrån och 'känna på' nyförväret. När vi går möter vi killarna i 328 och hör hur dom skrattar lite. Killen som senare sitter i framsätet säger högt och provocerande så vi skall höra "kan inte du också skaffa ett M märkte till din bil, jag har hört att den ska gå minst 320 med märket på haha". Vi sätter oss i bilen och kör ut på vägen. Vi kör i ca 10 minuter innan vi blir idiotomkörda av en idioterna i 328an. Han hetsomkör oss och några bilar till innan det blir stopp vid en järnväg. Vi är nu påväg ut till en golfklubb, vägen är väl ca 5 km och mycket kurvig, ringen-varning alltså!.

Bommarna går upp och killarna i 328an "burnar" iväg. Vi bestämmer oss för att lära dom en läxa. Ligger bakom lugnt och bekvämt medans bilen framför hetskör för att komma undan. Ligger efter i ungefär 2 km innan vi kör om och lämnar den stackars plågade 328an bakom oss. Parkerar bilen vid golfbanan och tar en glass i solskenet när 328an dyker upp. Föraren blänger på oss och vägrar gå ur bilen! Polarna köper varsin glass innan dom sakta försvinner från golfbanan och hem igen!

Lång historia men det var kul att se dom skämmas lite!
f3
28
f3zz
120d -08
skitrolig tråd! =)
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag, som alla andra, har en far. Min far har alltid någon slags tur med bilar - de bilar han äger är alltid bäst. :-) Nu äger han en ny TOYota Avensis 1.8.
Bäst komfort, kvalité, lägst bränsleförbrukning, ... jo ni vet säkert.
Jag bestämde mig för att importera bil - vilken bil ser ni här till vänster. Efterseom far är pensionär så följer han gärna med ner till D för att göra mig sällskap. Roligt!
På vägen hem turas vi om att köra och jag märker att han gasar på, sen bromsar, gasar på, bromsar. Tycker att det är jättekul att köra bilen, men säger inget. Inte ett ljud.
Vi kör hem bilen och eftersom jag vid det tillfället saknade garage, kör vi in bilen i hans garage. Jag kommer inte ihåg varför och hur det kom sig men jag sätter mig i passagerarsätet när far kör ut sin bil och det slinker ur honom: "Oj min bil känns som en gammaldags hästvagn jämfört med din." Sedan tittade han på mig. Jag bara log. Sedan dess skryter han om bilen när pensionärsgänget träffas för att dricka kaffe. Bilen är jättesmart - den piper till när det är risk för att bli halt och man kan inte köra på något bakåt - den piper direkt...

Vid ett tidigare skede blev jag anfallen av mor för att leta efter en bil med klimator. Detta är fars ord, det vet jag: "det använder man ju bara någon gång/år så det är helt onödigt!" Det roliga är att de efter 2 månader hade beställt en ny bil och det skulle ta en tid att få hem bilen. Varför frågade jag. Jo, förstår du vi har beställt en bil med AC och det hade de inte i hallen...

De är bra roliga.

Mvh

/NP
Hade en Corvette C5 -99 tills för några veckor sedan. Nåväl...

Var på födelsedagsfest hos syrran häromveckan. Efter en stunds ölande så kommer en gammal klasskamrat till syrran med en kille i släptåg. Han känner ingen men börjar direkt snacka vitt och brett om det mesta. Efter c:a 0,33 minuter så "råkar" han komma in på att ha minsann kör Porsche 924 från typ -85 och det är världens coolaste, bästa, snabbaste bil. Den är dessutom dekaltrimmad och breddad så den är väääääääldigt speciell och unik på alla sätt. Kvällen fortgår och han frågar vad jag kör för bil? - Toyota Carina -88, svarar jag sanningsenligt.

Kvällen går och minst en gång var 5:e minut pratar han med mig om sin otroliga Porsche. Tills jag efter nån timme sitter vid datorn och kollar om min säljes-annons på corvetten kommit in, vilket den har. Just som jag kollar att den är ok så kommer han förbi och säger nåt i stil med "Så du sitter och drömmer om en sportbil du med?".

-"Nej, det är min som är till salu. Ska du inte byta upp dig?"

Killen pratar inte mer med mig den kvällen.

=)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
hahaha, klart roligaste tråden på forumet! Tyvärr har jag inga egna berättelser att bidra med. Måste nog byta upp mig först!

jp
464
jpn
523im -99
HEHE håller med Stavros den bästa tråden på forumet!!

B-M-W
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det här är ingen "skryt" historia men för mig väldigt kul.Det här hände i Gävle och vi den tiden var jag 22 år.

96 hade jag en mörk blå 320-88, den var ingen speciell när jag köpte den, men jag polerade upp lacken så att den var tok blank, sänkte bilen och köpte 17" fälgar som på den tiden var väldigt stora fälgar. Bilen såg allmänt fin ut.

En solig eftermiddag åkte jag in på OKQ8 macken för att tanka,
och just vid denna tillfälle var det mycket folk som på macken. Meddans jag står och tankar ser jag hur en äldre man i 50-60 åldern blänger på mig och bilen(till saken hör att man kunde läsa hans tankar, ung invandrar kille med en BMW!), jag låtsades som ingenting, men efter ett par sekunder hör jag högt och tydlig: "hur har du råd med den bilen?" Ja svarade tillbaks; pratar du med mig? Gubben nickar, och just i det ögonblicket kunde jag bara inte låta bli och svarade; jag bor i ett fantastisk land där man får massa med bidrag, jag har bostadsbidrag, social bidrag, och några andra bidrag! I det här ögonblicket hör jag hur folk runt om kring börjar och skratta, Gubben vart så paff av min kommentar så han snabbt som fan satt sig i sin Volvo och åkte från macken!

Fast jag borde kanske ha sagt sanningen, att man som de flesta andra har jobb och lån men det hade inte varit lika kul! :-)

Mvh Abbe

Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Hahaha! Fortsätt!! Fortsätt!! Fortsätt!! Va kul när skrytsamma människor blir satta på plats =) Kommer inte på ngt nu som jag kan bidra med tyvärr...

Abbe, helt rätt! =) (hoppas du inte spädde på fördomarna nu bara)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
- Kastar väl diskus eller stöter kula, har hon rakat sig?

flickor från Östeuropa är riktigt fina flickor !

BMW-Brings more women
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.