AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
95.017

Måste få berätta!

Sida 1 av 5
Litet ego kanske, men känner att jag bara måste få ut det. Litet kort men ändå!

Har en gammal barndomsvän som tjatat ända sedan han fick körkort om Bmw - Alla brudarna!!

Har inte sett honom på flera år och senast körde han en Mitsubishi Galant, bra köp tyckte han, men såg litet sur ut när han såg min Firma passat "Tysk Bil". Han har ända sedan barnsben varit avundsjuk i sin natur och har oblygt visat sin ställning. Han bor kvar i Gbg och kom smygande helt oanmäld in på uppfarten för några timmar sen i sällskap med sin flickvän.

- semester och glider omkring! sa han.
Min gamla Passat-00 på uppfarten och han kan inte låta bli.

- Jasså så du har kvar Passaten - går den?

Jag håller masken, synar av och berömmer hans 325 E36 och tycker ärligt att den är fin. Vet att min fru snart kommer hem och vet precis varför han har "råkat" köra förbi Uppsala. Har man känt varandra i över 20 år och till och med bott ihop en tid så!

Vi pratar om allt möjligt och plötsligt ser jag hur han stelnar till, när det börjar mullra bakom väggen. Jag som hört 330.in på håll ler försynt och säger - Åh Min fru!

Kan tillägga att han aldrig träffat min fru, vet att hon kommer från östeuropa med alla fördommar det för med sig, men vet inte hur hon ser ut!
- Kastar väl diskus eller stöter kula, har hon rakat sig?

He he he .. Hans min när vi kommer ut blir ett minne för livet.

Vi kör nog hem i kväll - har litet och göra du vet - ha de!
Är det sista jag och min fru hör innan de pallrar sig iväg.

Trodde inte att skadeglädje kunde kännas såååå jäääävla gott!

Någon annan som fått gett tillbaka utan att anstränga sig?
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Hahaha..

///M
bmw alpina b3
330 gjorde att han tappade ögon eller mvh
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Haha, Trevlig berättelse! :)

Verkar som han kom dit för att skryta, men tji fick han!

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Älskar sådana berättelser =)

Har en själv. Är egenföretagare och som sådan stöter man ibland på smöriga försäljare vars produkter man inte är intresserad av. I detta fallet var det en tjej som sålde en viss vara som jag absolut inte var intresserad av men hon fortsatte att förpesta min tillvaro och trava efter mig på jobbet fast jag gjort klart att jag inte skulle handla ngt av henne. Jag packade saker för att åka iväg på ett jobb och hon gick efter som en hund.
I ett anfall av att försöka hitta ngt intressant att prata om så slängde jag en blick ut på hennes bil och såg att hon körde en svart E34:a precis som jag. Jag berömde hennes bil val och hon tände på en gång. Jo, den där bilen var ju alldeles speciell och gick jättefort. En av de stora bilarna i 5-serien var det, en 518!
Jag bara tittade på henne när hon fortsatte att skryta om att hon varit testförare åt SAAB!? Coolt tänkte jag tills det efter några frågor visade sig att hon hade fått hon hade kört efter protokoll för att kontrollera bränsleförbrukning live. Jag hade ju sett framför mig hur hon piskade skiten ur bilen.
Lite försynt påpekade jag nu i stället att jag hade nog en bil som var lite värre än hennes. Nej, men det fanns det inte, 518 var den värsta man kunde ha. Jag tänkte att det var nog inte värt att fortsätta samtalet utan bar ut mina väskor mot min bil.
Vänligt berättade hon att jag kunde få höra hur läckert hennes motor mullrade om jag ville. Jo, visst, det kunde jag väl göra. Hon startade bilen och gasade nöjt och stod snällt och lyssnade.
Började få svårt att hålla mig för skratt och frågade om hon ville se min. Det ville hon gärna och hon blev helt till sig när hon fick se att min såg likadan ut som hennes. Men hennes min när jag satte mig i bilen och startade var obetalbar. Min bil låter ju lite mer än andras om man så säger :) Jag sa hej då till henne, stängde dörren och drog iväg lite extra. Enligt mina anställda så stod hon kvar en stund! *L*
Glömde tillägga att jag har sportluftfilter och fullflödessystem :)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Detta vart kul o läsa =)

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Helga
Grymt bra från er båda. Plus att ni skriver på ett mycket underhållande sätt. 5 getingar!!

När jag ser en välvårdad 535i så blir jag lyrisk plus nostalgisk.
Har aldrig haft en bättre och billigare bil.
Men 43.000 mil tar ut sin rätt! Räknade ihop vad jag lagt + skall lägga på min E39. Mycket mer på 1.5 år och 3.000 mil än jag gjorde på min 535i -90 under 8 år och egna 33.000 mil.
Men haft lite otur. Inte bilens fel.

MVH Helga

Helga
Getingar är till för Expressen, här delar vi ut nya fina BMW-emblem!
Självklart fem till er båda!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Helga
Getingar finns i Kvällsposten också :-))
Plus en stor rackare i min gasfot för några dagar sedan!
Men när jag läser de 2 inläggen en gång till så
ger jag 5+ i getingar!

Helga
Föredrar nog Mickes BMW-emblem eftersom jag och getingar inte går riktigt bra ihop. =)
Tackar för berömmet också! *L*
Little Goddess:
Ryktet säger att BÅDA dina är dåliga och nu har du ju plötsligt tre över.
Sälj dom dyrt till Jannes E30. :-)

Micke:
Rykte och rykte! Det var ju jag som erkände det själv. Det är nog mer blått och silver på dem än blått och vitt.
Men får jag tag i ytterligare ett så kan jag sälja till båda Jannes bilar! =))) Och sedan får han byta på alla tre bilarna! ;)
Jo han satte nog skrytet i halsen så det räckte. ;o)

Tackar Little goddess för storyn - jätte kul.

Kan inte hjälpa det men det är något speciellet när någon vill skryta och faller på eget grepp - har en annan story också som jag lägger upp i kväll. Ha de vänner och skriv gärna ner om ni har liknande berättelser - alltid kul!! :o)
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Jag har en sån "täppa-till-truten-berättelse". För två sommrar sedan höll jag på att bygga upp en scen till en lokal rockfestival. Då hade jag precis köpt min M535, och hade den till platsen. Där fanns en kille som omgående började skryta med sin polares 525- 93:a. Jaha, tyckte jag och sa inte så mycket, men han babblade på. Han var jätteimponerad av min bil med, men kunde inte sluta snacka om sin polares bil... Senare på dagen skulle jag och denna herren åka till Konsum och köpa lite läsk. Vi tog min bil dit, bara för att upptäcka att det var stängt i byn, så vi blev tvugna att åka in till stan i närheten. Då 535:an var obesiktigad ville jag inte ta den in till stan så jag sa till honom att vi får åka och byta bil. Vad jag inte hade sagt till honom var att min andra bil var en 540- 93:a med 18"- fälgar m.m. Hans min när jag backade ut den ur garaget var obetalbar.... han sa inte ett ord på 5 minuter!!

Länk

Mvh Tjäder
330: Tack så mycket. Fick ju inspiration att plita ner min när jag läste din. Ser fram emot nya berättelser.

Sambon och jag brukar ha rätt kul åt när folk utgår ifrån att 535:an är hans och 324:an är min. Har fått se en del förvånade ansikten pga det. *L*
Som sambons kommentar när en gammal polare gick runt min bil och såg att den hade rätt schyssta däck. (Good Year F1). Han tittade på sambon och sa: "De där däcken var det väl mycket tjat om innan de kom på."
Sambon tittade på honom och flinade: "Jo, hon fick nog allt tjata i 2 veckor innan jag gick med på att hon fick köpa dem."
em
29
emika
DKW 3,0Q
Kan väl dra ytterligare en anekdot om att täppa till truten på människor. Jag är väl egentligen inte speciellt inblandad men det begav sig i september -96 om inte minnet sviker mig.

Jag gick på högskolan nere i Malmö och en kamrat från Kalmar var nere över helgen för att hälsa på och festa lite... Den här kompisen gick på högskolan i Kalmar och är som vilken kille som helst, dvs skryter inte högt och länge om sitt liv och sina bilar. Men under den här tiden höll han och några andra kompisar på med bilimport, dvs köpa hem bilar till människor och köpa för att sälja vidare. På sommaren hade han och en annan kommit över ett kap i deras ögon, en BMW 850 Ci. Bilen visade sig givetvis vara relativt svårsåld och de bägge grabbarna fick behålla bilen ett tag, varpå de upptäckte att det inte är gratis att äga V-12:or. Men samtidigt utnyttjade de givetvis bilen lite till vardags. Så även denna helg, då min kamrat som fortfarande var högskolestuderande tog den stora kryssaren ner till malmö.

Kompisen satt med lite i skolan på fredagen och en annan i klassen som minsann kunde det mesta om bilar och lite till och BMW i synnerhet började prata och skryta om sin E 30. Kommer inte ihåg vilken modell, men hursomhelst var ju detta en enormt bra bil osv, fanns inga gränser på hur fort man kunde köra osv. Min kamrat höll masken och nickade instämmande, jodå det var ju säkert så. Efter ett tag frågade E 30-ägaren den nu lite lätt smilande kalmariten om vad han körde?

BMW 850 svarade han med ett litet smil. Den andre killen tappade faktiskt hakan helt och hållet och sa inte ett ljud mer under den timmen. På rasten var han givetvis ute och sprang på parkeringen för att undersöka om det existerade någon autobahnkryssare och mycket riktigt stod det en 850 på parkeringen.

Sensmoralen från denna historia och övriga är ju givetvis att aldrig skryta över sina grejer, det finns alltid dom har mycket värre leksaker...
Det finns olika sätt att få folk tysta.

Pappsen är den typen av bilmänniska som anser att en bil ska bestå av fyra hjul och en ratt, kunna förflytta honom mellan A och B på BILLIGAST möjliga sätt samt att ALL utrustning bara krånglar!

Nåväl, när lillebror köpte sin E30 320 för några år sedan så blev ju pappsen självklart skogstokig, en BMW med sexa! Hur har du tänkt att du ska ha råd med den. (Brossan jobbar, är sambo osv.)

När sedan jag kommer hemdragandes med mitt skåp så går han runt och kollar lite försynt och tycker den ser fin ut, men vad ska du med skinn till??? AC, färddator mm? Det bara går sönder...
- Öppna motorhuven så får jag se.
Jag öppnar självklart och pappsen står och kliar sig i skägget och säger..
- Vad konstig den fyran ser ut, bred liksom.
- Det är ingen fyra.
- Är du lika korkad som din bror och köpt en BMW med sexa??!!!!
- Näää, det är ingen sexa, det är en V8:a! :-)

Minen som pappsen släpper ifrån sig då är betalbar! Han säger inget utan bara tittar tomt på mig, skakar lätt på huvudet och går muttlande därifrån.

Jag har aldrig sett ett liknande haksläpp på någon. :-)
Nu efteråt har vi naturligtvis skarattat åt det många gånger men min bil är INTE bra, den är dyr och så HALKAR man ner i stolarna...
Dessutom så får man inte köra så fort som man kan med en V8:a.

Hehe, jag bara flinar och tycker det är skitkul! :-)

Micke: Gnäll! Eller är det mental övertalning för att tag i cabbeköpet!? ;)
Men en rolig story var det i vilket fall som helst. =)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Två reflektioner:

1. Avundsjuka är bästa beröm!

2. Pengar (fina bilar?) talar man inte om. Man har dem.

Kul att läsa era berättelser.
Story nr 2.

Jag var för en tid sedan nere på västkusten där jag bodde tidigare och passade på att slinka in i OKQ8 hallen för att tvätta av resdammet från 330.in. Bmw.n står längst bort bakom ett skyke och när jag tassar bort för att köpa en flaska bilshampo så möter jag en gammal "polare" i kassan som också tvättar bilen.

Vi snackar litet och går tillsammans in i hallen igen.

- Här ser du en riktig bil! kläcker han ur sig och pekar på sin lätt stylade 318 - E36. Silver och ser fin ut. Ska tilläggas att han vet att jag har en Passat. Hans söta flickvän står och tvättar mattorna.

- Inte illa - är den snabb! Svarar jag litet för att retas.

- 140hk så du hänger ju inte med! Flinar han.

- Jag kör ifrån brorsans V70 med 170hk! Svarar jag och tänker då i första hand på Bmw.n.

- Vi snackar Bmw! Och han fortsätter förklara att han kör från det mesta, jag nickar och håller god min och efter en stund klappar han mig på axeln så där lagom nedvärderande och säger min bil inte har en suck.

Jag återvänder och tvättar av bilen snabbt som faan, måste bara bli klar före honom och lyckas. Hans min när jag långsamt rullar förbi dem på väg ut borde man ha bild på, jag stannar inte men ser honom och tjejen i ögonvrån, det räcker och det känns bara sååå jääävla skönt.

Roligast var att hans flickvän gick ut bakom bilen och tittade litet extra. :o)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.