|
|
|
|---|---|
|
Ska ta tag och fixa min kära färddator som blev stulen för ett tag sedan och jag har fått tag på ett kopplingsschema (dom hade klippt kablarna idioterna) och märkt upp alla kablar jag har kunnat hitta. Men när jag kom ner till Paulssons bil i Helsingborg och snackade med mekanikerkillen vid disken kunde han inte hitta kontakterna till färdatorn som reservdel och som svar på frågan om jag var tvungen att byta hela kabelhärvan fick jag en axelryckning så jag tänkte fråga här inne istället. Är där någon som har bytat denna kabelhärva eller behövt sätta nya kontaket på de befintliga kablarna? Och hur gör man isf? Går kabelhärvan innefrån bilen direkt till databoxen? Bilen det gäller är en Bmw 325 - 95 med stora datorn. Tack på förhand! | |
TobbeBMW |
finns säkert kabelhärvor att få tag i på skroten för en rimlig summa. (måste verkligen ha varit tattare som klippte av kablarna, den är ju bara att lossa med en "spak" ju) |
|
Kolla på denna sida. Bildelsbasen. Länk Han den där. |
|
|
Ojaa bigtime tattare... snodde även min M3-ratt o växelspaksknopp , orginalcdspelare(som displayen var kass på),bröt upp handskfacket samt orsakade skada på förarsidedörrlisten (som kostar 1750 spänn ny)...tattare.... Men jag ska ringa o höra med skrotarna i morron tack för tipsen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.