|
|
|
|---|---|
|
Tjena Tänkte bara höra om en pryl som börjat irritera mig lite nu sista dagarna. När jag går ifrån min bil och trycker på knappen för på-larmning (centrallåsstyrt) så har det alltid funkat perfekt. Men senaste tiden händer det ibland att den låser bilen men låser direkt upp den igen (som om man tryckte 2ggr snabbt på knappen typ)... Då måste man vänta typ 5 sec innan man kan trycka igen och då låser den perfekt.....skumt. Vad kan detta bero på? Kylan? Fukten? Kan ju nämna att om jag låser bilen och den direkt låser upp sig så är den ändå larmad om jag öppnar dörren... Nån kanske fattar hur jag menar... :p Mvh John | |
|
Känner igen detta, finns säkert mera info under "sök inlägg". Har för mig att det beror på microbrytare i låsen som behöver justeras mekaniskt. Handlar bara om nån mm, så funkar det igen. FP |
|
|
johnjohn Troligtvis har en av dina c-låsmotorer givit upp tyvärr så det är den som gör att det låses upp igen: Mvh N Bad Boys (81) |
|
|
Jag hade likadant på min bil, och där var det centrallåsmotorn i bagageluckan som var sönder. Du kan prova att låsa bagaget med nyckel, och sedan trycka på låsknappen till larmet, då bör den inte låsa upp sig igen. Klart detta är bara en tillfällig lösning eftersom du får även öppna bagaget med nyckel hela tiden. |
|
|
Tack för svaren. Det konstiga är att alla lås fungerar och jag hade detta problem innan men det blev bra igen för att nu starta igen... Men om jag testar att låsa med nyckel och alla lås funkar så kan man ju räkna bort detta va? //John |
|
| Såvitt jag förstår, så tror bilen att nån dörr är öppen när den låser upp igen, så jag tror också på microbrytare.. | |
|
Testade låsen nu och dom funkar så det där med microbrytare kan ju va så...skall vänta till bilen får tina lite och se om det löser sig då om inte hur ställer man in detta? //John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.