AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.536

erbjudande från Ditec

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Fick ett brev från Ditec idag, där de erbjöd sig att behandla min X3 med Ditec för 4300 kr. Har läst några inlägg här om Ditec, men de flesta har handlat om att behandla en bil som redan blivit lite trött i lacken. Hur skulle ni ha gjort? Behandla eller inte?
/A
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Behandlingen kan göras redan nu just för att skydda lacken innan den mattas osv! Det är bättre ju för man lackskyddar!
4300:- tycker jag dock inte verkar som ett speciellt lågt pris! Detta med tanke på att din bil är nästan ny! Men det kanske ingick mer än bara lackskydd i det priset? Frågan är om din bil räknas som ny eller begagnad? hmm räknas den som beg så är priset helt ok!
Jag skulle i alla fall välja att göra en behandling på en så pass ny och fin bil! för bra diteccenters sök på forumet! Annars kan ju ett alternativ vara att göra det själv, men det kanske du inte är intresserad av?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
De hade iofs inte X3 med på sin lista, så han jämförde den med X5, priset inkluderade inget annat än lackskyddet. Normalpris låg 500 kr. högre.
/Anders
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Är erbjudandet från något av ditecenterna i uppsala? Jag vet inte hur dom är där men jag vet uppsala bor(bla från forumet) som bla åkt till stockholm och där besök stockholms bilvård på vallhallavägen! Efter ett besök på motorecond i sthlm så kan jag nog rekemondera även dom, Petter som driver stället gav ett mkt seriöst intryck!

/Fredrik

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
OT: Blev det inga bilder från rekondträffen?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Player:
Jag har skrivit ett minireportage som kommer upp vilken dag som helst. Där det finns en del bilder. Dock var de svårt ljus att fotografera i men dom flesta blev okej! Vad jag minns var jag den ända som tog kort där!

/Fredrik

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Erbjudandet kommer från Bilputsen i U-a som ligger på S:t Olofsgat.
/A
Har ganska nyligen gjort en Ditec behandling hos
Uppsala bilrekond på stångjärnsgatan - kolla priset med dem först. Låter litet högt. Min 330 CI tog de Ca: 3500 för och då ingick allt - för bilen var några år, polering osv.

Resultat? Tja nog blev den blank och fin alltid - vet inte om du har sett bilen på stan! Vad har du för färg på din X3.a? Vi kanske ses rätt som det är, min fru kör oftast bilen dock!!!
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Funderar faktiskt på att ringa dem också, misstänker att de hållt på längre.
Jag brukar titta lite extra på bilar som jag vet personer här på forumet har.Tror det finns några stycken 330ci som är blå, lite osäker på hur orient ser ut. Min X3 är mystic blå, tror det finns 2 till i U-a, fast en har beige och en annan grå klädsel, jag har svart.Mitt reg.nr börjar på WCC.
/A
Om du ser en 330 orient blå så är det troligtvis jag eller min fru - vinka glatt oavsett - He he he he - & hälsa!!!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som en jämförelse så tog Stockholms Bilvård på vallhallavägen 4500:- Länk Den behandlingen gjordes på en 750iAL-96 och då ingick även skinsmörjning samt inv. städning.
4300:- för en X3 låter lite väl i överkant.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Nån som vet vad BMW själva har för syn på saken, tror ni att de skulle rek. en Ditec-behandling? Misstänker själv att de är lite skeptiska till behandlingar av det slaget.Nån som hört nåt?
/Anders
Sidgarve>>>>>Strunta i vad BMW har för åsikt om lackskydd. Själv lät jag Ditec-a bilen för 1,5 år sedan (då hade bilen hunnit bli 1 år gammal) och efter en nyligen utförd efterbehandling fick jag utlåtandet från Sthlm Bilvård att maken till bättre lack hade han (Jörgen) länge inte sett. Tänk också på att en lacksyddsbehandlad bil behåller andrahandsvärdet bättre än en obehandlad dito samt att du definitivt motverkar oxidationen av lacksytan och således bevarar dess glans under en mycket lång tid. Håll utkik efter min orientblåa sedan i Uppsala så får du avgöra om det är värt att behandla. Som kuriosa kan jag nämna att jag betalade 3500 enkronor för behandlingen för i mars 2004.

/D
Hmm, självklart menade jag mars 2003 och inget annat:)

/D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.