AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
533

BMW och rost

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Hallå alla, sökte på ordet 'rost' och fick upp otroligt mycket olika inlägg. Fann dock inte (orkade inte heller läsa alla) svaret på min undran om regelbunden handtvättning (säg 1 gång i veckan) räcker för att hålla rostet i schack? Förr eller senare drabbas ju alla bilar och jag förundras ibland över en del bruksbilar man ser i trafiken, en del rena rosthögar, andra i otroligt fint skick (till synes, alltså). Kan det kanske vara värt att lämna in bilen för en extra rostskyddsbehandling?

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det lönar sig i princip alltid...Rosten kommer innifrån förr eller senare,det man ser på utsidan är oftast bara "toppen på isberget".

Salt/fukt/skit/dåliga konstruktioner gör att du får rost tämligen omgående på ställen som inte syns på en gång..
Därför rekommenderas rostskyddsbehandling på alla bilar,med kompletteringsbehandling efter något år eller så+att hela tiden komplettera då o då sedan också naturligtvis..

Rosten är ständigt det besvärligaste för oss bilägare(o andra)...Rost äter.

Man får aldrig lita på att biltillverkarna tar sitt ansvar och sköter den biten...Dem vill alltid spara på sådant som konsumenten inte ens kanske frågar efter...Jag tycker absolut att man som nybilsköpare kan kräva att det blir en extra behandling innan leverans av bil från t.ex Tuff-kote dinol...Hur många "kräver" det..Inte många promille av nybilsköparna misstänker jag..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.