|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte försöka ställa upp med en bil i BMWcup:s standard klass och har då några bilval: 318is E30, 323-325i E30 och så M535i E28! Rösta på vilken ni tycker jag borde köra! Fast jag skulle vilja veta om det är nån större skillnad på M535i och 535i E28? Då jag inte har nån större koll på E28! Betänk även att bilen ska vara någorlunda orginal och ska även åka ca 50-100 mil till tävlingsbanan! Så den ska inte vara helt okomfortabel heller! __ Länk | |
|
E30 tycker jag, motor får du själv bestämma!!! /Martin -jag räds inte långmilare- |
|
|
E30 318is är den bäst balanserade bilen från bmw bortsett från M3E30 då det gäller E30:n populär vid banracing vad jag fattat, 6-cylindriga är för framtunga ___ Missa INTE konbaneträffen i H-fors den 5/9 Länk |
|
|
Bra att du sa det Patrik! Hade jag glömt att tänka på! Hmm svårt val ändå detta! __ Länk |
|
|
Nja...Grabbar. Utan att ha minsta lilla banerfarenhet så tror jag att du kan med ytterst små ändringar få en 535:a(E28) att gå förbenat bra på bana..OCH ha körbarhet vid sidan av också.. Fråga "Pelle Persson"(en forumbekant),Lars-Åke Carlsson(bl.a. 635 entusiast som många nog känner till). T.ex lite bättre bromsar och smärre justeringar med krängningshämmare o dyl.. Mvh Janne. |
|
|
Sen är det väl lite pulver i en M535i med! Troligen får jag inte mixtra alltför mkt i den klassen jag tänker ställa upp! __ Länk |
|
|
Låter som du tänkte dig klass standard, då har du ändå en minimivikt på över 1200kg. För 535. Skillnaden mellan m535i och 535i är inget som spelar roll med modifikationer enligt reglementet tror jag. Räkna på vikteffektförhållandet. 318is/323i får väga väldigt lite och fortfarande klara vikt/effekt kravet. |
|
|
e28 535 är en vinnar bil i std klassen! Själv så ska jag se hur dom funkar i special. Jag gillar din tanke med att kunna köra till racet och i bästa fall även hem. Räkna dock med att du måste asa med dig en del runt om saker, så i praktiken så underlättar det att ta rejsbilen på släp. Men förr i tiden så gjorde man precis på det sättet. |
|
|
IliveToRide: Jo men att lätta fur en E30 betyder även att den inte kommer bli så ypperligt bekväm att åka. Och tyvärr så måste jag ha med det i kalkylen för att funna ta mig fram och tillbaka. Pelle: Mjo men i början så får det bli att åka med cup bilen fram och tebax istället! Hmmm får börja med att dra med mig så lite som bara möjligt och sen se hur det går och eventuellt börja kånka med sig en massa.. Sedan kanske jag kan ta rejs bilen på släp men jag har inget drag eller släp än så det får troligen vänta tills 2006. __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.