|
|
|
|---|---|
ErikNilsson |
Många av er är säkert bekanta med problemet med fönsterhissarna på E36 coupé. Min elhiss till förardörren lade helt av och det enda som hörs är ett klickande i reläet. Fönstret rörde sig alltså inte alls. Efter en felsökning så visade det sig att styrenheten är sönder och måste bytas. Kostnad: Nästan 4000:- + arbetskostnad. Någon som känner till detta? Har letat efter liknande bekymmer på forumet men inte just detta här och inte till denna summan. Är det verkligen rimligt att betala så mycket för att få detta åtgärdat? Det är ju en 1/8-del av hela bilens nuvarande värde bara för att laga en fönsterhiss. Ska man känna sig lurad? |
ErikNilsson |
Är det verkligen ingen av er som har någon åsikt om ifall det är skäligt att betala minst 5000:- för detta? |
|
Fick samma fel igår, ingen som vet. Projektmannen |
|
|
ja det låter ju lite dyrt.. jag vet inte vart styrenheten sitter men borde man inte kunna hitta en relativt billig sådan på skroten? Bilen: Länk |
|
|
Mina elhissar går inte heller samt taklucka.. Men den sista biten åker rutan upp.. Kostigt... /Daniel |
|
|
Hejsan! Jag har fått samma problem på min bil som ErikNilsson och Projektmannen. Lyckades ni lösa era problem? Var det styrenheten och vad blev kostnaden? |
|
| Länk | |
kamelkungen |
hur avancerad är styrenheten till fönsterhissen ? Om den verkligem är trasig, ta den till en tv-reparatör och låt honom mäta igenom alla komponenter. Går säkert att laga. |
|
Är väl ZKE enheten som den heter, bmw envisas med att ha en enhet för det mesta, Central Body Electronics eller liknande, d.v.s den gör mer än bara elhissar = därav priset. Detta trooor jag, har ju läst elschemat tusen gånger då jag eftermonterade check control, men om så är fallet, gå på skroten o skaffa en ny, blir ju billigare, eller som dom säger, lämna in på vanlig rep. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.