|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet hur man ringer handsfree med stenålders-original-telefonen? Det går inte att ringa när den ligger i hållaren, och lyfter man up den och ringer upp, för att sedan lägga tillbaks den i hållaren så bryts samtalet. Hittar ingen knapp som aktiverar högtalare heller. Det funkar bra att svara på ratten när någon ringer till mig, även om man får skrika lite. | |
Ras.mus |
Jag slog upp numret i navin på min telefon. Då gick det att ringa! Hur man gör annars vete fanken... Vet någon hur man skruvar upp mikrofonen? Man får ju som sagt SKRIKA om folk ska höra en och det är ju lite löjligt... |
Scheckheft |
Hej En bruksanvisning finns på tyska: Länk Vet inte om det är till någon hjälp. I annat fall finns väl instruktionsböcker fortfarande till salu hos BMW ÅF? Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Det går att inaktivera luren och bara använda huvuddisplayen, detta har jag gjort ibland då luren blir väldigt varm, jag har kommandot för detta i bilen skall kolla sen efter lunchen. Aktiveras luren så slår man bara numret som vanligt med luren i hållaren och använder HF, men hf mikrofonerna är inte av bästa kvalitet( Sök inlägg) jag har lödde på en Ericsson hf istället för orig mikrofon, och det funkar bättre. |
|
| Jag lödde på, skall det stå! | |
|
Man blir ju gråhårig innan man lyckats slå ett nummer med rattarna. Hur gör man för att aktivera luren? Vore ju mycket enklare att ringa med luren i hållaren. Finns det verkligen ingen funktion så man kan växla mellan lur/HF... ? Tyska är inte mitt favoritspråk, men jag ska försöka tyda den.. känns nästan sjukt att behöva instruktionsbok till en sån basic telefon =) Motorola var verkligen inte bäst på användarvänlighet på sin tid hehe.. (för det är väl dom som gjort den?) |
|
| Nä tyska blev för jobbigt.. kanske får man beställa en bok på bmw då... om inte någon här vet hur man gör, eller om det över huvud taget går att ringa hf med luren... | |
| Johan: Lyft luren i bilen för att få knapparna att funka, tryck sedan: Mute-9-1-M+ för att aktivera luren, eller avaktivera luren. | |
|
HAHA helt logiskt =) Men tack så mycket, jag ska testa det! |
|
|
Det funkade! Nu går det att ringa HF med luren i hållaren. Ett litet förtydligande om hur man trycker till er andra: Håll ned Mute och tryck 9 - släpp, tryck sedan 1 och sen M+. (tror det var så =)) |
|
| Jag trycker bara: Mute, 9, 1, M+, i en följd då kommer det upp på eller av i telefondisplayen. | |
| det ska fungera att bara trycka mute och lägga på luren. då övergår samtalet till handsfree. | |
| Bader: MYCKET användbart! Ska testa det också! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.