|
|
|
|---|---|
|
1: Hej Behöver all hjälp jag kan få... Har en 325i -88 med en 4 stegs automat (Beteckning vet jag ej). Började med att bilen vart "seg" man låg på jämn gas och helt plöttsligt va man tvungen att gasa mer för att den skulle hålla samma fart. Så när man nästan höll 3/4 dels gas för att hålla dryga 90, släppte jag gasen och då gick kickdownen i??? Hände ett flertal gånger... Vart väldigt komfundersam och rädd för ras. om man gasar lungt upp i fart så "skakar" bilen något. Sen vid fullt gaspådrag samt kickdownen i slirar lådan någo fruktansvärt. HJÄLP e det ras på gång, eller e det man kan göra??? 2: Om man ska byta till manuel låda i bilen, e det komplicerat med startspärrar och grejer?? Behöver hjälp med den frågan också. Tack på förhand... | |
|
Standardprocedur för koll av lådan som med stor sannolikhet är en ZF4HP22. 1) Kolla oljenivån med driftsvarm motor/låda - korrigera vid behov 2) Kolla färgen och lukten på ATF-oljan, skall EJ vara brunaktig och eller illaluktande/stinkande. Köp en flaska ny olja och jämför färg och lukt 3) Byt vid behov olja, filter samt packning och o-ring - ofta kan ett dylikt byte göra susen för lådan. Bytesintervall för olja/filter vid normal körning är 6000-8000 mil, vid hård körning sjunker det ner till ca 3000 mil mvh MW-Guru |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.