|
|
|
|---|---|
|
Hej alla nattsuddare! Idag skulle bilen få en liten uppfräschning, alltid lika trevligt att se bilen nytvättad...Men, inte lika kul när man upptäcker att någon skrapat upp stora märken i passagerardörren...och lämnat halva deras blålack på min svarta efter sig. Man blir så trött på alla as som skadar bilarna genom att sparka upp dörrarnas i deras egna gamla lador eller stulna 240 volvo eller vad det nu är dom kör runt med.... Man undrar egentligen om det går att parkera sin bil i Göteborg numera. Fått stora lackskador tidigare. Säkert ett 10 tal gånger senaste 2 åren. Har haft bilen inne på lack och skadereparationer inte bara en gång. Tänk om det fanns parkeringsäkra zoner. Har själv kört bil i över 20 år och aldrig rört en bil eller repat en dörr för någon. Men utan att överdriva så har jag nog haft uppemot 20 skador, varav dom flesta rena smitningarna efteråt. Man undrar verkligen över hur dessa individer tänker, om dom har någon hjärna.....Ja, ja, nu fick man i alla fall skriva av sig.... | |
|
Hej igen!..Man vågar inte parkera sin bil på någon stormarknad mer, hur stor är risken att man ska få en buckla på bilen ? kan någon räkna ut det? jag tror att den är riktigt stor!, Jag brukar inte parkera nära andra bilar (undviker så ofta det går) men just denna dagen när min lille kusin fyllde år körde jag snabbt till mobilia för att köpa en present på br-leksaker, Jag tänkte vafan bilarna bredvid mig skulle inte ut så snabbt...Jag vart borta 10 min o sen när jag kommer ut ser jag den ena bilen borta o vips så hade jag en fin buckla på dörren som ditec-center fick räta ut..snacka om otur..lack blev jag Gonatt |
|
|
Jag håller med er, det är tråkigt med alla småmärken. Jag lackade om min E39:a för ett par månader sen för att bli av med alla skavanker, och än så länge är den fri från märken och stenskott. Jag kör mycket i Gbg och när jag parkerar brukar jag försöka ställa bilen på parkering där bilarna står längsgående, typ efter gatan. Går inte det t.ex. på stormarknader, ställer jag bilen långt bort där det är glest med bilar, då kan man t.o.m. ställa sig över två platser. Skall jag parkera i nordstans p-hus, åker jag längst upp, där finns nästan alltid gått om platser. Vad spelar det för roll om jag få åka hiss ett par våningar extra. BMW CS #5206 |
|
|
Har också lackat om min och det var ingen bra idé att åka färja veckorna efter. Hamnade jämte en italienreggad gammal folkabuss och mycket riktigt hade hans dörr åkt in i min framskärm, och när han kom tillbaka kunde han inte tro att det var han.....suck /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.