|
|
|
|---|---|
|
hej när jag slirar på koplingen lite längre än vad som behövs för o komma iväg (typ när man krypkör) så värkar det som om hela bakaxeln "stutsar" = hela bilen börjar skaka ordentligt och det smäller ordentligt från bakvagnen ( troligtvis några kassa bussningar) nån som har nån ide om vad som kan orsaka dom här "skakningarna"? tack på förhand mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast | |
|
Jag har samma otrevliga fenomen på min och jag skulle tippa på att det är klumpen som är glapp. Mina bussningar i bakvagnen är bytta i jakten på skakningarna men det blev bara marginellt bättre. Finns flera trådar om detta tidigare också. ///BMW - Was sonst! |
|
| kolla hardyskivan mellan kardanen och växellådan. | |
|
Tjena! Fick samma symtom på min 320:i efter ett par nyligen lagda svarta sträck på ca 100m....lät bilen stå över natten och var ut på morgonen och provade bilen....symtomen var borta. Om det är hardy skivan så ska väl det skaka även om man rullar...kan det inte va kopplingen som typ blir för varm och börjar att hugga? Vad vet jag.. ///Robban |
|
|
Hej! Jag har samma problem, fast det uppstår först efter det att motorn är riktigt varm, och även när jag ska backa. Tacksam för hjääälp... |
|
|
Verkar vara ett vanligt fel på E30...Jag skulle tippa på att det har att göra med att bakaxelklumpen är sliten. Är inne på min tredje E30 och har haft samma fel på alla bilarna. På min nuvarande bil märks det i mindre utsträckning då bakaxelbussningarna är nya. ------- Länk |
|
|
Säger bara Kopplingen,,,,,,, mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Verkar vara ett vanligt fel på E30...Jag skulle tippa på att det har att göra med att bakaxelklumpen är sliten. Är inne på min tredje E30 och har haft samma fel på alla bilarna. På min nuvarande bil märks det i mindre utsträckning då bakaxelbussningarna är nya. ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.