|
|
|
|---|---|
|
Min 325:a har börjat spika lite oroväckande... vid 05-06 bars ladd så spikar den till nästan kvävs för att sedan dra iväg när varvet stiger runt 5000rpm. Kan även tycka att motorn går lite konstigt ner den stått ett par dagar.. nån som har erfarenhet? | |
| ska kanske tillägga att den är mappad för 0,7 bars ladd med 525 spridare och smt 5 piggysprut. | |
|
525 spridare?? Dom är ju för små Sen så går det inte att backa tändingen så mycket med smt, så då spikar de... |
|
|
att du vågar gasa trots att det spikar förbryllar mig! =) du kan spika sönder en motor på bara sekunder.. har du kollat så att motorn verkligen får soppa?? kanske din pump som börjar ge upp. kanske soppafiltret. har du kollat hur dina stift ser ut?? mvh JImmy -kan du svänga kör du för sakta- |
|
| Angående spridarna så har det gått kanon innan...... | |
|
För hur mycket pulver då? Maximalt 200hk va? |
|
| Dom flödar 147cc, så att plocka mer än max max max 200 hk med dom är bara att glömma. | |
|
Måste kolla då inte jag byggt motorn.. Kan det vara från bmw 535? Funderar på att renovera bottendelen efter sommaren... vart får man tad på lågkompskolvar? Skulle även behöva bättre soppapump....Nån som har tipps? MVH Fredda |
|
| Han som byggde motorn säger att den gått kanon vid 0,7 bar så det måste sitta andra spidare än 525..... | |
| Det är som jag misstänkte... 535 spridare och luftmassemätare... | |
|
Kanske har din topppackning gått? Min fars 525 hadde samma fenomen när den stått ett tag. Den gick ojämnt när den var kall. Troligtvis så rann det ner lite vatten i cylindern. |
|
|
nja tror inte det det är snarare det att den får med sig olja när den är kall och har stått ett tag...' MVH fredda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.