|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått nys på en BMW 328 Touring årsmodell 2000 (E46). Bilen är svensksåld och har gått 9500 mil. Den är rikligt utrustad med bl.a. skinn, elstolar, taklucka, xenon, 17 tummare, komfortpaket m.m. Det som saknas är väl navi/tv, sportchassi och sportstolar. Priset på skönheten är 161 000 kr (privat). Vad tycker ni om det priset, låter det rimligt eller? Sen undrar jag också vilket försäkringsbolag som ligger bäst till för en sådan bilmodell. Ha de gött /Fredrik | |
|
Gå in på något försäkringsbolags hemsida, där kan du själv kontrollera din ev. premie. Är du under 25 så bli inte chockad då du ser priset, smakar de så kostar det. Själv tycker jag det är snudd på ockerpriser för unga förare, tyvärr så rår de själva för det,,,, tyvärr. De enda bolagen ser på är statistik inte på den enskilde föraren. m v h Tommy NoFear |
|
|
Folksam har rätt bra priser faktiskt kolla dom, dom har en bra OKQ8 försäkring har jag för mig vad gäller priset på bilen så är det väl sådär tycker jag (fast det går juh inte att yttra sig om innan man sett bilen) |
|
|
Jag tycker priset är riktigt bra under förutsättning att bilen är i fint skick och är väldokumenterad! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Tack för svaren. Det känns som om det blir ett köp : ) /Fredrik |
|
|
Det sista du gör, när du kollat alla bolag så kolla med Bmw Original - då kan du pruta en del. Är samtliga förare under 25 så får du rabatt. Värt att kolla med Bmw.s egna bolag kanske? Kanske inte egna men ?? Du vet!!! |
|
|
Hejsan! Prova hos Tenant försäkringsbolag jag tänkte försäkra min bil där. Är du äldre än 24 år så är det billigare. 328IA -99 @ 1000 mil/år , 16 olycksfria år --> 5246:-/år |
|
| Tror nog att han redan skaffat försäkring med tanke på att tråden är över 2 månader gammal....................... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.