AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.426

Bilen är sned!

st
26
stone
325i -94
Frågar samma fråga på detta forum, testade på sidan alla BMW modeller men ingen svarade ;-(...... Bytte nyligen stötdämpare bak på min 325:a då jag såg att båda fjädrarna var av. (tydligen vanligt fel...?) Så jag bytte naturligtvis även dom. Innan bytena så var bilen ca. 2 cm lägre på hö sida så jag trodde väl att det skulle ordna sig med dämpar/fjäder bytena, MEN, det gjorde det inte alls..... Bilen är fortfarande lägre på hö sida! Nån som vet vad som är fel????

Det hörs även ett litet "klonkande/smällande ljud från hö bak när man kör på lite sämre vägar å det ljudet har inte varit före bytena.

$
BM
15
BME
316Ti Compact -02
X3 2,0D -09
Kolla bussningarna i bakvagnen som har en förmåga att bli dåliga.

***BME***

www.team-eklund-motorsport.tk
Ek
118
Ekis
320i -02
Har samma problem med min 328ic.... efter en tur på 40 mil med fullastad bil så står bilen nu helst snett...högersidan står 3cm lägre än vänstersidan. Kollade fjädrarna o de är hela så på verkstaden sa de att det till 99% är bakvagnsbussningen... De byter båda sidor till ett pris av ca. 1500kr....
st
26
stone
325i -94
Ja, jag har fått samma svar av verkstad.... Så nu får man fram med plånboken igen........

$
BMW Kung
Jag har samma problem med min 840. Vänsterbak är 2-3cm lägre. Har bytt bakvagnsbussningar, länkarmar och gått igenom hela hjulupphängningen. och fjärden är hel. Vad kan vara fel??? kan någon ha bytt höger fjädern till org.? (har ett sänkt M-chassie)

st
26
stone
325i -94
Hmmm....... Har nu bytt bussningarna bak men problemet kvarstår: Bilen är fortfarande lägre på höger sida!!!..... :-(

$
st
26
stone
325i -94
..... Fast "klonkandet" försvann..... :-)

$
Ek
118
Ekis
320i -02
Hmm...okej...
Bäst man ser till att de fixar det på verkstaden nu då så man inte kommer hem sen o märker att det inte blev bättre när bussningarna byttes.... Vill ju inte åka till verkstaden två ggr....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.