|
|
|
|---|---|
|
Frågar samma fråga på detta forum, testade på sidan alla BMW modeller men ingen svarade ;-(...... Bytte nyligen stötdämpare bak på min 325:a då jag såg att båda fjädrarna var av. (tydligen vanligt fel...?) Så jag bytte naturligtvis även dom. Innan bytena så var bilen ca. 2 cm lägre på hö sida så jag trodde väl att det skulle ordna sig med dämpar/fjäder bytena, MEN, det gjorde det inte alls..... Bilen är fortfarande lägre på hö sida! Nån som vet vad som är fel???? Det hörs även ett litet "klonkande/smällande ljud från hö bak när man kör på lite sämre vägar å det ljudet har inte varit före bytena. $ | |
|
Kolla bussningarna i bakvagnen som har en förmåga att bli dåliga. ***BME*** www.team-eklund-motorsport.tk |
|
| Har samma problem med min 328ic.... efter en tur på 40 mil med fullastad bil så står bilen nu helst snett...högersidan står 3cm lägre än vänstersidan. Kollade fjädrarna o de är hela så på verkstaden sa de att det till 99% är bakvagnsbussningen... De byter båda sidor till ett pris av ca. 1500kr.... | |
|
Ja, jag har fått samma svar av verkstad.... Så nu får man fram med plånboken igen........ $ |
|
BMW Kung |
Jag har samma problem med min 840. Vänsterbak är 2-3cm lägre. Har bytt bakvagnsbussningar, länkarmar och gått igenom hela hjulupphängningen. och fjärden är hel. Vad kan vara fel??? kan någon ha bytt höger fjädern till org.? (har ett sänkt M-chassie) |
|
Hmmm....... Har nu bytt bussningarna bak men problemet kvarstår: Bilen är fortfarande lägre på höger sida!!!..... :-( $ |
|
|
..... Fast "klonkandet" försvann..... :-) $ |
|
|
Hmm...okej... Bäst man ser till att de fixar det på verkstaden nu då så man inte kommer hem sen o märker att det inte blev bättre när bussningarna byttes.... Vill ju inte åka till verkstaden två ggr.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.