AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.610

Dubbla torkarblad från Biltema

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Är det någon som har provat biltemas dubbla torkarblad?
är det något att ha? Torkar det bättre än vanliga?

Jag är inte helt nöjd med torkarna på min E30, trotts att jag har ny vindruta och nya torkarblad så blir det inte helt perfekt... vet att jag är för petig men det är man som entusiast...

4 Cylindrar är 2 är lite!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Dessa jag menar då...

Länk

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kvalificerat skräp. Farsan köpte dom, åkte i tunnan tämligen omgående.

Om det torkar dåligt trots nya torkarblad av god kvalité, skulle jag prova att byta torkararmarna. Fjädern som trycker dom mot rutan blir slapp med åren, och då minskar anliggningstrycket. Bytte på Audin i höstas, skillnad som på natt och dag. Välinvesterade pengar.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Håller med Hangaround!
Riktig jävla skit är det,både dom vanliga och dessa du nämner!

Just real M-power
Svärd
Kan man vara för petig när det gäller sikten igenom vindrutan??

///Martin
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Dubbla blad = dubbelt så mycket repor på rutan på samma tid plus att torkarmotorn slits dubbelt så fort

Tips från coachen köp en komplett omgång med torkare på BMW lite dyrt ja men....sen köper du endast gummit på BMW och behåller hållarna kostar 50-75 kr per byte!!!! Inte ens biltema kan slå det!?!

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Oki vi hoppar dubbla...

Jag kör inte med biltema torkare nu heller...

De torkarna jag köpte sist gick på 200 kr, men det känns som om den för smetar ut vattnet och sen tar allt på returen...

har provat att böja till torkar armen och det gav resultat på förarsidan men det är fortfarande illa på passagerar sidan...

blir väl till att byta torkar armaturen om det ska bli riktigt bra och det kommer väl att kosta så mycket att det inte blir lönt...

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Prova Hangaround:s tips om att köpa nya fjädrar till torkarna! Biltemas samtliga torkare suger btw...

Mvh
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
var köper man nya fjädrar? på BMW?
vad går det på ungefär?

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Biltemas enkel-torkare är skräp! Jag köpte sådana i februari, åkte 30 mil saltväg, därefter åkte jag direkt till OK och köpte nya. De var dyrare, men det blev stor skillnad!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Japp, BMW. Kan ju inte vara nån dyr pryl väl?
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Använder själv Biltemas enkelblad och tycker att de är helt ok i förhållande till pris.
Bytte till OKQ8 efter att ha läst ett test där de hade bäst blad i förhållande till priset. Jag kunde iaf inte märka någon skillnad mellan dessa blad och Biltemas.
Det kanske inverkar hur sliten vindrutan är också.
Använder Biltemas dubbeltorkare, förstår inte vad alla klagar på? Mina fungerar alldeles utmärkt. Kan till viss del bero på att jag också använder "clear view" Biltemas motsvarighet till rain-x, men ändå. Dåliga är de inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.