AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
723

3-vägs system i dörrarna fram på e39 ?

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Finns det någon som har petat in DLS UR35S i framdörrarna på sin e39a ?
Både diskanten och mellanregistret är lite i största laget vad jag har förstått det, men rimligtvis så kan en professionell firma lösa detta eller ?
Den firman jag besökte tidigare idag var lite tveksamma till det.
Dom skulle undersöka det närmare och återkomma.

Om dom inte löser det, vilken firma i den nedre halvan av sveriga vågar man anlita till sådana här jobb ?
Där ska även byggas en lite baslåda och lite annat smått och gott i sammband med att framsystemet sätts på plats.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Robsarve
Vet inte riktigt var du är, men Bilradiohörnan i Lund eller Ljudstudion i Växjö rekommenderas.

Om du vill ha orginalutseende så kan du glömma det kitet. Det går inte. Dessutom ger ett tvåvägssystem bättre ljud med den placeringen.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Tack för svaret Robsarve.
Det är precis som du misstänker orginalutseende som jag vill ha.
Bor i Malmö men kan tänka mig att köra en bit för att få jobbet ordentligt utfört.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Kör du hem till "Båtflyktingen", det kliar nog i fingrarna på honom på lite ljud-slöjdande...*S* om inte annat kan han säkert sälja dig sin fina E39 Touringbaslåda och lite fina PG element...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Robsarve
Är på semester, så kan tyvärr inte hjälpa dig förren i slutet av denna månad (Augusti). Men som sagt var, jag har en del godis till din bil liggande... :-)

I Malmötrakten är det Bilradiohörnan i Lund som gäller, de finns på Gastelyckan, så det är ca en kvart från Malmö.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Va fals, båda herrarna är ju från trakterna.
Robsarve; om du är en duktig byggare så får du gärna komma med förslag.
Jag har ingen panik att få detta gjprt utan jag prioriterar ett väl utfört arbete.
Om du redan har byggt i din egna bil så kikar/lyssnar jag gärna på det.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag var precis ute hos Bilradiohörnan i Lund och fick förtroende för dom, så om ingen prottesterar så lutar det nog åt att dom får göra jobbet.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Dom kan vi rekomendera varmt... (dom kan faktiskt LAGA saker också, inte bara skicka i väg för reparation....)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Jag kan varmt rekomendera SANDBYLJUD i Södra Sandby. Dom har gjort många snygga installationer & det är ju alltid bra att få flera prisförslag.
Mer info på Länk

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Tack för tipset Jonte.
Jag har redan varit på besök hos dom, möjligtvis att dom är duktiga men jag fick en "bättre" känsla av Bilradiohörnan.
Ett rent, välstädat garage med gott om plats att bygga och peta på känns bra.
Sen var två av herrarna utbildade dommare i SASCA, så jag förutsätter att dom har ett visst intressse i att göra ett bra jobb.
Jag är otroligt petig vad det gäller hur jobbet utförs samt hur den slutgiltiga finishen blir, och jag tror att Bilradiohörnan har bättre förutsättningar för att lösa det.
Om du har några bilder från installationer som Sandby ljud eller Bilradiohörnan har gjort så tittar jag gärna på det innan jag fattar ett slutgiltigt besked.
Prismässigt så låg dom rätt lika vad det gäller själva installationsbiten.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Naturligtvis är det ditt omdömme som räknas, själv har jag inte varit på bilradiohörnan de senaste 10 åren. Däremot har jag jobbat på Sandbyljud mellan 1990-1994 då jag även tävlade för företaget i pro 500+ som klassen hette då. Både jag och Henrik blev utbildade SASCA dommare 1994. Själv jobbar jag inte längre på företaget utan är heltidsmusiker sedan 1994 men jag vet vad Henrik kan & det är därför jag så varmt rekomenderar honom.
Tyvärr har jag inte några foto på byggena utan allt finns på video, de enda jag nu kan referera till är A-stolparna till min gamla E30 som jag nu har till salu på Power Börsen. Du hittar dom under delar säljes som(bra ljud till E30). Dessa är tilverkade av Henrik då dom från början suttit i hans gamla E30.
Men som sagt det är ditt eget omdömme som gäller! & oavsett vem som gör din montering så har du valt ett väldigt bra system.
LYCKA TILL!!!

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det du har till salu på börsen var såvitt jag kan se bra gjort, skulle varit skoj med dom bilderna i bättre upplösning bara.
Sandbyljud skulle återkomma via mail inom någon dag, så den tiden får jag ge dom i varje fall.
Inga beslut är fattade i dagsläget.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Sorry! ingen digitalkamera
Bilderna är tagna med mobilen.

Robsarve
Har ju redan sagt mitt angående butiker, men en annan fråga, vilken nivå hade du tänkt dig på det hela? Och vad har du i dagsläget?

Jag rev tyvärr ut min anläggning i lördags eftersom Touringen skall säljas, så det är lite svårt att provlyssna den.. Däremot har jag ju skruvat en del med min bil, så jag kommer gärna med förslag...
mi
15
michka
525iM Touring -01
Robsarve!!. Enligt oika inlägg fram och tillbaka så verkar det som om du är intresserad av att göra dig av med grejor till en E39 Touring. Om nu inte "tsaros" är intresserad av det så maila gärna mig vad det är så kan vi göra affär.... micke.k@telia.com

Silver
Robsarve
Sorry, varit på semester en vecka, återkommer till er via mail...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.