|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en e-30 88 som mätarna flackar på, Beror det på att batterierna är kassa eller? Kan man köpa ett par uppladdningsbara å löda dit eller? Zodi@C | |
| Om mätarna glappar så kan det vara hela instrumentmodulen eller anslutningar till denna som är glapp. Batterierna har väl bara med serviceindikatorerna att göra? Eller har jag fel där? Ett bra trick som jag har tillämpat på andra bilar är att plocka ut modulen och värma på alla lödningar, det har hjälpt alla gånger hittils. Om det bara är din hastighetsmätare som glappar är det troligare att felet sitter vid sensorn på differentialen, det är ett vanligt fel att kablaget till denna säger upp sig eller att det blir smuts/oxid på kontaktdonet. Det är lätt att fixa isf. | |
| BYT BATTERIERNA!!!!!!! NU!! | |
|
Precis, jag håller mad Glenn. Byt batterierna. På www.bmwe30.net finns en bra beskrivning om hur man skall gå till väga. Den är visserligen på engelska men det borde väl gå ändå :-) BMW rules! |
|
| Finns beskrivning för hur man går till väga på denhär sidan också. Detta är ju VÄRLDENS BÄSTA BMW-SIDA! | |
^LS^ |
Hejsan Jag har liknande problem med instrumenten. Yttrar sig på hastighets och bränsleförbrukningsmätare. Har funkat lite till o från i ett år typ, men nu när kylan kom så har den gett upp helt. Gissar på batteri eller glapp eftersom det inte bara gäller hastighetsmätaren. Att dunka på instrument- brädan hjälper inte heller. :) Gör inte så mycket, det viktiga är ju att varvräknaren fungerar. Höll iofs inte bilprovningen med på.. lol. =-------------------------= Fullgasväxling, javisst! =-------------------------= |
|
Tack för alla svar. Ska ta och kolla på lödningarna, men jag passar nog på att byta batterierna oxå. Zodi@C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.