AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
850

Sladdrig kopplingspedal på 320 -98=problemas?

Läget är följande:
*Kopplingspedalen är lite sladdrig i "sidled".
*Ettan har hoppat i neutral när jag legat i dragläge (kan bero på att jag inte lagt i växeln ordentligt från början)
*Har provat "gasa/koppla ur/släpp&kolla slir-testet" (40-50km/h i fyran, varva upp till 4-5000varv och släppt kopplingen snabbt) - jag kan inte påstå att bilen tar nåt känguruskutt framåt men visst skjuter den ifrån lite. Har aldrig provat det här på nån bil tidigare så jag vet inte hur det "ska" kännas om kopplingen är frisk

Fick tips om att det kunde vara modellrelaterat problem på annat ställe här på Autopower

Synpunkter mottages med tacksamhet!
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
*Kopplingspedalen är lite sladdrig i "sidled".- Löser du genom att byta 2st plastbussningar uppe vid pedalstället på pedalarmen. Kostar inte många kronor och du får en mer destinkt känsla i pedalen. Shimsa samtidigt bakom pedalarmen innan du monterar tillbaka clipset, jag har märkt på flera E36or att det finns ett spel där trots nya bussningar.
Låter lovande. Tack, nu kommer jag sova bättre :)
Provade att söka på "shimsa" men blev inte klokare - kan nån vänlig själ berätta för en icke-verksadsvan vad det är?

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Du stoppar in en bricka och fyller på så sätt ut glappet efter bussningen som kvarstår trots nya bussningar.
Hur kommer man åt pedalstället på pedalarmen + måste man monter bort något ? samt vad heter plastbussningarna om man ska köpa ?

// Jeppe
Det här med att växeln hoppat ur läge - är det jag som slarvat vid växling ? kan det vara behov av typ växeloljebyte?

misstänker att det i princip kan vara vad som helst men skulle uppskatta en gissning från er cybermechanics :)
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
scnitzerman: har du etk nummer på bussningarna?
min kopplingspedal är också lite sladdrig...

/Jonas
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Bussningen heter 35 211 158 290 och det går åt 2st.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.