|
|
|
|---|---|
|
Hej, har gått i bilköpartankar på en andra bil ett tag nu, det mesta tydde på att en nyare e36 sedan/touring skulle införskaffas till min sambo och vår lilla babykille, men nu efter veckor av intressant läsning av tester annonser och hårdläsning på forum ser det ut att kunna bli en e39... Länk Hittade denna annons som verkar intressant i mina ögon, bilen ger ett seriöst intryck samt det nödvändiga komfortpaketet finns där. Vad tycker ni övriga? Har ägt en 323touring 96 och måste säga att jag gillade 2.5l motorn skarpt, bra drag genom hela registret samt hyfsat låg bränsleförbrukning. Nu väger en e39 något mer så prestandan blir väl inte direkt hårresande... Jag kollade upp vad försäkringen skulle bli på en 523i hos Aktsam...3941kr/hel/helår och det var mycket under det jag trodde faktiskt, verkar som e39:an är betydligt billigare att försäkra än e36, e46. Att försäkringspremien är låg känns rätt viktigt nu med tanke på att vi ska ha två nyare bilar. Peter B | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lär inte finnas några barnsjukdomar på en 140000 milare och de är inte sämre än de som är några år nyare. Det kom nya sjukdomar istället :)) Rost på underkant och mittskarven på bakluckan, under tankluckan och nederkant dörrar. En välservad fräschbil ska funka i många mil till, nya dämpare, kolla hur det är med bromsskivor, bör vara dags för byte. kolla så att stereon håller kvar fader och balans vid avstängning av bilen. lite norrlandspris är det nog på denna dvs lite högt. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för dessa tips hasso, jo nog kan man tycka att den har lite norrlandspris över sig, och jag är absolut inte rädd för att åka söderut och köpa bil det har varit mer regel än undantag för mig faktiskt. Men vill man som jag ha svensksålt så får man nog betala dessa summor verkar det som, det känns bra att kunna ringa tidigare ägare samt att med större säkerhet kunna fastställa bilens historik så det är jag beredd att betala lite extra för. Kan förövrigt nämna att jag ägt flera privatimporterade bumsar så "rasistisk" är jag inte ;-) Synd bara att de flesta svensksålda bmw bilar har så knaper utrustning, tänk att få tag i en vettigt prissatt bil med skinn elstyrdastolar och lucka...mums... Vet någon av en så... Peter B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.