|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag mätte upp mina tändkablar och fick betydligt högre värde än väntat. trodde dom skulle vara i stort sett noll ohm, men efter att ha sökt lite i forumet så kan det stämma. Är dessa värden något att oroa sig för? 1) 5,82 Kohm 2) 5.98 Kohm 3) 6.03 Kohm 4) 5.71 Kohm 5) 5.73 Kohm 6) 6.22 Kohm Kabeln till spolen 1,97 Kohm Såg på hattarna till fördelarlocket att det var en märkning på 1 Kohm. | |
|
Resistansen skall vara 5kOhm i tändkablarna enligt Haynes hanboken så det verkar vara OK. Hattarna skall vara 1kOhm så det verkar Ok det med. Mvh Martin P.S byt INTE till några billiga kablar det blir bara problem. |
|
|
Tack för hjälpen! Näe hade jag inte tänkt, men hade känts onödigt att lägga ut 1100:- (motornord) för tändkablar när dom gamla är justa ;) |
|
|
Motornords kablar är billiga om man jämför med bosch som gör orginalkablarna. På BMW: 2200 per sats. Hos bosch kan man köpa lösa kablar och då blir priset 1600 eller 1800 för alla har jag för mig. Att styla en volvo är som att sminka en gris ;] |
|
|
Buddah: Menar du att bosch skulle vara bättre eller är det samma som motornord säljer? Hur går man till väga för att köra grejer direkt från bosch? |
|
|
Jag har bara goda erfarenheter av "billiga" tändkablar. Jag använder bara tändkablar med ren kopparkärna tillsammans med BMW:s original tändhattar mot tändstift och fördelare. Har hittills kört 50.000 mil med en 3.0S och 20.000 mil med en 635 för att bara ta dom två BMW-bilar jag fortfarande har kvar! Kostar på BILTEMA 29,90 för 5 meter tändkabel. Med kabelskor och om man använder dom gamla tändhattarna kommer man undan med 40 kr för en 6-cylindrig motor. Min 3.0S har jag nog kört 20.000 mil med samma tändkablar och dom är lika bra än! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.