AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
665

Check kontrollen

Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Har fått följande 4 "varninger" från Check-kontrollen.
1. Brake Light
2. Low beam
3. Lick plate lick
4. Tail Light
Alla lampor är dock hela. Någon som vet vad felet kan vara ????
Jag måste få veta vad "lick plate lick" är för en lampa? Nåt med slicka??
Låter som felet låg i själva check controllen, kanske kan "resetas" genom att lossa batterikabeln en stund.
Kanske har batterispänningen varit extremt låg under en kallstart, möjligen fick check controllen frispelet då?

FP
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Va inte så petig !!! Det skall vara "Lick plate light".
Det saknar dock betydelse. Det viktiga i min fråga är varför Check-kontrollen talar om att ett antal lampor är trasiga, trots att de är hela.

Såg föresten att när jag tog bilen till stan för en stund sedan, indikerade kontrollen att allt var OK.

När jag sedan åkte hem indikerade kontrollen att "Break Light" och "Tail Light" var trasiga, utan att de var trasiga.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det verkar som den gemensamma nämnaren är lampor i baken på bilen så det slulle väl kunna vara t.ex. glapp i jordningen till baklyset/baklysena

Mvh, Steaman
PIST OFF
Har samma fenomen i min bil.BRAKE LIGHT.Dyker upp 4av 5 tändningar fast lampan funkar

20tum SPLITT
Inte alls menat att vara petig. Men skulle det vara nummerplåtens belysning som avses möjligen?
Low beam är ju inte baktill, så jag funderar på någon annan gemensam nämnare. Har väl varit en hel del liknande inlägg här har jag en känsla av.
Beats me.

MVH

FP
Visa användare
117
classe_bmw
BMW 320d -2012
BMW 523iA - 1997
Lick plate light är nummerplåts belysning.
har samma problem med min och det är något kabel brott i bagageluckan, kostar ca 1000:- på verkstad att fixa, men är man händig så är det gratis!

KÄRLEK KOSTAR!
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Då vet jag vilken kabel du menar.
Sitter vid vänster gångjärn (syns bäst när man öppnat bak-luckan).
Har haft koll på denna kabel en längre tid för den är snart på väg att gå av. Kanske ide att byta den innan den går av...
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Har precis alla dessa felmeddelanden i min bil, men inte en lampa är sönder.

Vet förresten nån vad LT BRAKE CIRCUIT betyder? Första gången jag fick meddelandet trodde jag att det betydde att bromsarna var överhettade eftersom jag hade kört ner för en backe och tjuvbromsat samtidigt. Men jag fick samma meddelande idag när jag startade bilen. ????

Bilar och elektronik hör inte ihop helt enkelt.

Min BMW axar ifrån din M5 hur lätt som helst... på is;)
To
34
Totte
X3 30e - 21
Jag ansluter mig också...
Jag har exakt samma felmeddelanden. När det är +10 eller varmare så har jag inte några felmeddelanden (fukt ?).

530i-94
MG
Hade problemet med brake-light vilket visade sig vara bromsljuskontakten testade i garaget att bromsa upprepade gånger tills det varnade såg då att bromsljusen inte lös kontakten var glapp.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Tack MG, ska testa det. Problemt kom efter att jag lackade bilen och då tog jag bort alla plastdetaljer på bilen, inklusive bromsljusen. Kanske jag inte satt tillbaka kontakten ordentligt.
Det gick upp ett litet ljus där;)
MG
Deimos jag kanske inte var så tydlig i min förklaring. Med bromsjluskontakten menar jag den som sitter vid bromspedalen,på min så hade ena fästet (plast) gått av så den satt snett.hoppas att du inte sökt på fel ställe i så fall så ber jag om ursäkt.
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Hej!

Jag hade felet att det larmade för nummerplåtsbelysning och/eller bakljus (varje gång) i ett år på min 540-93, fick tips här i forumet att lossa kontakterna till motorerna som ställer om strålkastarna. Jag gjorde det och felet försvann. I oktober larmade den för att det var fel på bakljusen och då var verkligen (för första gången)en lampa paj.

MVH
Stefan
bm
62
bmwandy
M3 3.0 -95
har precis fått samma problem som er,men hur vet man vilken lampa det gäller?alla mina lampor fungerar nu men lampan bak på checkcontrollen lyser,har tidigare haft glapp på kabeln till nummerskyltsbelysningen,så det är kanske den som spökar??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.